(kajasagenes)

our trip through my phone

Dato: 23.12.2016 Klokken: 10:53 Kommentarer: 3

Processed with VSCO with f2 preset

Sunday shoppin´ - utprøving av min nye vinterkåpe.

Etter en hel dag på kjøpesenter dro vi for å spise middag 22.25. Det var vel litt i det seneste laget, men vi slapp heldigvis inn og fikk servert den beste burgeren man kan tenke seg. Så god!

Mandagen våknet vi til sol over byen og temperaturer på minussiden - virkelig fint vintervær.

Frokost tid - denne dagen testet vi ut en ny frokostcafe ved navnet "Cafe Liberta". Her var det så koselig å spise med kjempegod mat, vi snakker skikkelig engelsk frokost med alt man kan tenke seg, samt god kaffe og milkshake. Vi testet blant annet ut Oreo-milkshaken og den var kjempegod! Neste gang vi er i Gdansk igjen skal vi helt klart innom her igjen.

Sol i vakre Gdansk.

To selfier; på vei til frisøren.

Ny runde med julegaveshopping / De fineste julekulene.

Kortere hår og lysere lokker - forandring fryder.

Sightseeing i Gamlebyen.

Julemarkedet på torget. Så koselig med lys, karuseller og pariserhjul.

Det store hjuletreet i hovedgaten på kveldstid. Glitrende og fint!

Den ene kvelden bestilte vi take-away fra en pizzarestaurant oppe i gaten, og tok med oss denne tilbake til hotellrommet. Dette var en av de beste avgjørelsene vi gjorde på denne turen. Da såg vi film og koste oss med pizza i hotellsengen.

Waving the selfie flag.

Frokost på Lookier Cafe - how yum!

Den siste kvelden bestilte vi bord på Goldwasser restaurant. Dette er en veldig fin restaurant som serverer en nydelig biff. Helt klart byens beste, spør du meg. Dette ble en veldig fin avslutting på den flotte turen vi hadde.

Avreise; hjem til jul.

jul i gdansk

Dato: 20.12.2016 Klokken: 13:58 Kommentarer: 2

To av formiddagene våre i Gdansk brukte vi på å tusle rundt i det fine, kalde vinterværet med kameraet rundt halsen. Da knipset vi bilder av denne vakre byen vi begge er blitt så glad i.

Det liker så godt med Gamlebyen i Gdansk er at hver bygning er noe for seg selv, med vakre utsmykninger, farger og store pene vindu. Det er en fryd å knipse antrekksbilder der nede.

Videre tok vi turen til Mariacka gaten like ved Maria kirken. I denne gaten selger de så mye forskjellig og her finnes også koselige kafeer. Ekstra fin var den nå som den var pyntet til jul.

Mitt flotte reisefølge, Marie. Vi har nærmest laget vår egen tradisjon om å dra ned til Polen hver jul (og sommer og vinter - haha), og nå har vi vært der sammen hele fem ganger og vi blir ikke lei.

Også hovedgaten, Dlugi Targ, var så fint pyntet til jul. Se det store fine juletreet. Da mørket senket seg om ettermiddagen, var det så fint å vandre her - nesten helt magisk.

Fargerike vegger er alltid en favoritt!

Etter en god frokost-lunch på Lookier var solen stått opp, noe som var så godt da vi kunne kjenne den varme i den kalde luften. Vi tok turen innom julemarkedet på torget. Til tross for at det ikke var særlig mye å finne, for vår del, i bodene, er det alltid veldig koselig å titte og bare være på julemarkedet i seg selv.

Vi snakkes!

LagreLagre

hel

Dato: 28.08.2016 Klokken: 18:48 Kommentarer: 3

Den siste hele dagen vår i Gdansk, oppsøkte vi strandliv og varme på den fine øya Hel. Halvøya har vi aldri besøkt før og den viste seg å bli en skikkelig fin avslutting på turen vår.

For å komme seg til Hel fra Gdansk tok vi ferje i nærmere to timer. Litt lang til å bruke på reising kanskje, men vi hadde med frokost på ferja og spillekort så ventetiden gikk fort som bare det. Spesielt for Marie som utkonkurrerte meg i idioten, hele seks ganger. Vel, Marie hadde i alle fall en fin ferjetur. Hehe.

Da vi ankom øya gikk vi å kikket i gatene og la deretter ut på jakt etter drømmestranda. Jeg hadde fått inntrykket av at Hel skulle ha en kilometers lang strand langs øya, og etter litt leting og litt hjelp fra enn innbygger fant vi ut at denne drømmestranda faktisk fantes.

Så nydelig å gå langs stranden og se utover havet.

Vakre Marie

Strandliv med den hviteste sanden og de minste sandkorna jeg har vært borti. Her ble vi liggende i timesvis mens solen gjorde kinna lyserøderøde - så avslappende. Ett lite glimt av syden sier man ikke nei takk til, og det viste seg at vi var utrolig heldig med været og timingen.

Denne stranden gir litt Home and Away vibber, spør du meg, som ivrig H&A tilskuer gjennom hele barneskolen.

Temperaturen var perfekt til å sole seg i, men noe bading ble det nok ikke. Det var vi ikke tøffe nok til, men litt vassing i vannkanten
fikk vi til.

Småforelsket i denne lyserosa bodyen fra Bershka. Funket som badedrakt gjor den og!

For en fin dag!

sunny days in gdansk

Dato: 23.08.2016 Klokken: 21:17 Kommentarer: 4

Litt bilder fra turen til Gdansk. Vi var utrolig heldige med været, sol og 18 - 26 grader - da kan man ikke klage. Gamlebyen i Gdansk er alltid like fin å besøke, og spesielt på sommertid. Da krydrer byen av folk og restaurantene har tatt turen ut i gatene.

Ett antrekk.

Sneakers er alltid ett godt alternativ. Både på sightseeing og timesvis shopping!

Vakre Marie!

Ett annet antrekk.

Etter en utrolig gøyal og morsom uke er fadderuken omsider over og jeg skal innrømme at litt godt var det. En uke full av aktiviteter og alkohol er veldig gøy det, men det kaaan bli slitsomt mot slutten. Sant skal gårsdagens første dag på skolen hit me hard. I dag er jeg sofaliggende med feber og forkjølelse. Med pensumbøkene liggende ulest og skrikende ved siden av meg. Fysj, krysser fingrene for en bedre dag i morgen. Haha! Ønsker dere en fin tirsdagskveld!

gdansk eye

Dato: 14.08.2016 Klokken: 21:01 Kommentarer: 4

Ett knippe bilder fra den ene kvelden vår i Gdansk. Take a look!

Klar for en kveld i den vakre gamlebyen i nye high heels.

Mitt vakre reisefølge og en av mine aller beste venner, Marie.

I bodene nede langs elva solgte de hatter av alle slag og Marie måtte selvfølgelig teste en hatt og fire. Alt kler den smukke.

Denne kvelden tok vi turen opp i Gdansk eye. Det gjorde vi sist for to år siden, den første gangen vi besøkte vakre Gdansk. Da hadde vi en utrolig fin tur i hjulet med den flotteste solnedgangen over byen. Virkelig til å anbefale, kanskje spesielt for kjærestepar?

Selv om den rosa himmelen hadde forsvunnet på turen opp, hadde vi en veldig fin tur i hjulet.

Så vakker!

Deretter off to vår nye burger favoritt i Gdansk; Original Burger. Der hadde de så store og så gode burgerer og fries. Dette til en sikkelig billig penge. Helt klart verdt en tur innom.

bulgaria through my phone

Dato: 27.07.2016 Klokken: 19:15 Kommentarer: 5

21:06, søndag - den vakreste solnedgangen from above.

09:25, mandag - stranddag! Be nice or get out.

Processed with VSCO with f2 preset

20:25 - den vakre gamlebyen i Nessebar.

09:51, tirsdag - ready for the pool.

19:35 - cozy outfit.

14:36, onsdag - en lat morgen ved bassenget. Savner muligheten til å legge seg her hver morgen. Aah det var livet!

19:18 - en selfie og to, med den hvite sommerkjolen på.

20:49

12.02, torsdag - stranden. Her var det langgrunt og bedetemperaturen var helt perfekt.

Processed with VSCO with f2 preset

10.34, fredag - en morgenøkt på balkongen etterfulgt av søte drikker ved bassengkanten.

19:16 - gamlebyen, en tur rundt øya.

19:27

13:17, lørdag - nyyt!

20:05 - vakkert!

20:18 - my hubby bubby.

20:49, nyter siste kvelden i gamlebyen, med god mat og havutsikt.

17:37, søndag - på dagstur til Burgas.

18:10 - strendene i Burgas.

Takk for denne gang, Bulgaria!

Noen (mange) bilder tatt med mobilen fra ferieturen vår til Bulgaria. Synes selv slike innlegg med mobilbilder er litt mer personlig og kan være veldig koselig å lese. Jeg knipset nokså lite med kameraet på turen, men heldigvis tok jeg en hel del bilder med mobilen. Det var det siste fra denne ferieturen og jeg er tilbake i full jobb og travle ettermiddager. Heldigvis er det ikke så alt for lenge til neste ferietur. Da blir det venninnetur, shopping, gode matopplevelser og full avslapping i Polen. Can´t wait.

19:53

Dato: 23.07.2016 Klokken: 22:49 Kommentarer: 3

19:53 in Old town Nessebar, july 13.

En vakker solnedgang i gamlebyen i Nessebar. Slik var kveldene i Bulgaria så og si hver dag. Så nydelig fint. Denne helgen tilbringer jeg på hyttetur med familien til Petter på Fjelberg. Her nyter vi den norske sommeren med båtliv, god mat, bading og sol. Her har sola skint på nesetippen hele dagen og temperaturen har vært helt opp i 23 grader. Så deilig! Etter en tur i boblebadet står nå en sen middag med grilling på menyen. Ønsker dere en fin lørdagskveld videre.

nessebar

Dato: 20.07.2016 Klokken: 14:44 Kommentarer: 2

Hei hei, kjære lesere. Nå må jeg si dere har vært tolmodige med meg, og denne lille uken med bloggfri har virkelig vært deilig. Å kunne ta helt fri fra mac´n, kameraet og bloggen var ganske fint når man først er på sydentur. Nå er vi hjemme igjen fra Bulgaria etter en uke med varme og avslapping. Vi har virkelig hatt en superfin kjærestetur og til tross for at kameraet ble lite brukt har jeg knipset noen få biler jeg gjerne vil dele med dere nå i ettertid. Jeg har aldri vært i verken Sunny Beach eller Bulgaria før, så det var veldig gøy å reise til et nytt sted og oppleve et nytt land. De som kjenner til eller har hørt om Sunny Beach tenker nok alkohol, varme, strender og festing. Og det kan jeg skrive under på. Sunny Beach er stedet å reise på vennetur for en gøyal uken med soling om dagen og festing på klubber på natta. Inne i Sunny Beach er hovudgaten full av klubber, dukenede musikk og diskolys. For oss som kanskje har lagt våre største fest-tider litt bak oss, var det veldig deilig å kunne ta bussen til den rolige gamlebyen Nessebar. Her er atmosfæren veldig ulike Sunny Beach, kelnerene er hyggeligere og byen finere. Veldig greit at man kan slik velge hva man ønsker å få ut av ferien, og dra dit man ønsker å tilbringe kvelden.

Gamlebyen i Nessebar er en liten øy i utkanten av Nessebar, en liten busstur på 20 minutter fra det populære feriestedet Sunny Beach. Byen er utrolig koselig og virkelig til å anbefale dersom man besøker Sunny Beach eller Nessebar og ønsker en rolig, mer avslappet atmosfære. Her tilbrakte vi fire av syv kvelder.

En av kveldene endte vi opp med å gå rundt hele øya. Da gikk man langs havet og strendene og fikk slik se alle sidene av øya. Vi gikk blant annet forbi en skikkelig kul restaurant som var på et gammelt skip. Utrolig kult! Her var servitørene utkledd som seilerer og kapteiner. En gøyal plass å spise for kvelden dersom man har barn, kan jeg tenke meg.

Så mange søte gater som selger suvenirer, godis, is og malerier.

Petter prøver å vise meg hvordan jeg skal posere. Haha!

Det var også en rekke gode restauranter der. Her hjalp tripadvisor oss mye, og vi endte opp med å spise supergod mat hver kveld.

Det var også veldig fine solnedganger her, og jeg måtte selvfølgelig knipse bilder av hver eneste en av dem.

I dag skinner sola her på Stord og jeg skal straks ut å nyte den. I dag har jeg hatt full plan og lange lister av to-do´s ettersom jeg har invitert en hel jentegjeng på tapaskveld. Da tar alle med seg en rett hver og vi nyter god mat, fine samtaler og gode venner. Skal si jeg gleder meg! Ønsker dere en fin dag. Håper solen skinner på din nesetipp i dag.

Dato: 01.10.2015 Klokken: 18:37 Kommentarer: 4

God første oktober, alle sammen! Tenk vi er allerede kommet til oktober, litt skummelt i grunn. Plutselig er det eksamener og mye lesetid, og så er det jul. Jeg som nett følte det var sommer og jeg låg på en flytemadrass og nøt solen og livet. Oktober står for tur og høsten begynner å merkes både ute og inne. Man kler på deg litt ekstra i det man går ut døra, og ser blader falle fra trærne og tenner litt flere stearinlys i det kvelden senker seg. Ganske koselig i grunn. Slik sett kan høsten være ganske fin deg også.

Dato: 01.09.2015 Klokken: 12:45 Kommentarer: 3

spania

Dato: 20.08.2015 Klokken: 22:42 Kommentarer: 4

Jeg er jo bare så alt for glad i å dele bilder fra Spania med dere. Men nå lover jeg, dette er de siste fra i år. :-)

Fra kjæresteturen til Malaga. Fire dager med favorittgutten kan ikke slå feil. Da ble det soling, bading, god mat og shopping. Skikkelig ferie med andre ord.

Deretter tok vi turen til Nerja, hvor vi ferierte videre i 10 dager med familien min.

Da dro vi på stranden på dagen og ble der til magene rumlet og kroppene var dekket av salt og sand.

På kveldene dro vi ned til byen for å nyte god mat og et godt selskap. Alltid med en kortstokk i veska. Det er det som er så kjekt med ferie - det blir spilt så mye spill!

Enda flere strandbilder. Drømmer meg tilbake.

Måtte ta med disse herlige bildene av baby Malvin. Ah han er bare slik en godgutt! Smiler dagen lang, ler og spreller med bein og armer. Ekstra smilende her med fersk mammamelk. Snakk om luksusliv! Jeg er så heldig som får være både tante og fadder for han her.

Storesøster Maja - en av mine bestevenninner. Hun har alltid har ett godt råd å komme med og er veldig hjelpsom. Hun er rådgiveren min i hverdagen. Hadde ikke klart meg uten!

Malvin og mormor, siste kvelden vår nede i varmen.

Det ble det siste innlegget fra Spania dette året. Nå er studietiden i full gang og jeg er blitt student, samboer og må plutselig betale leige. Voksenlivet er startet, litt skummelt, men veldig spennende!

preikestolen

Dato: 22.07.2015 Klokken: 09:32 Kommentarer: 7

På mandag tok vi turen til Preikestolen. Vi var oppe og hoppet i syvtiden og klokken halv ett startet turen oppover.

Tanten min hadde med seg hunden Maya og hun fikk jeg låne oppover. Stakkars liten. Kan ikke være lett å være så lang med så korte bein. På noen av steinene var hun rett og slett for lav til å komme seg opp. Så da ble hun båret.

Den vakre Lysefjorden.

Det var visst ikke bare vi som hadde planer om å ta turen oppover til Preikestolen denne dagen. Halve Asia og halve Spania var også med, i sine, noen flottere enn andre, turantrekk. Jeg sier bare; pumps, skinnjakke og dongeribukse. For å ikke glemme bæreposer til å ha maten i. Jeg fikk faktisk følelsen av at jeg var i utlandet oppover der. Det eneste jeg hørte hele dagen var asiatisk, spansk, dansk og fransk. En gang innimellom kunne du kanskje høre en nordmann. Første gang jeg har opplevd å gå på fjelltur i kø.

Da vi kom opp på toppen må jeg si jeg ble litt skuffet. Det var jo skodde og vi fikk ikke sett noe som helst. Alt var jo hvitt.

Heldigvis klarnet det og solen kom frem. Ah, så deilig! Vi fikk tatt mange bilder fra den flotte utsikten!

Det var utrolig fint der oppe!

Det var en utrolig fin tur, til tross for at vi gikk på tur i kø. Her vil jeg tilbake! Etter åtte timer i bil og fire timer på fjelltur kan jeg trygt si jeg var helt ferdig. Sovnet før hodet traff puta.

Har dere vært på Preikestolen?

a day in london

Dato: 19.07.2015 Klokken: 11:29 Kommentarer: 6

Et lite knippe bilder fra den ene dagen vår i London. Etter en god frokost the british way, med egg og bacon, pølse og toast med smør, tok vi toget inn til London for å tilbringe dagen vår der. Solen var også fremme denne dagen, og temperaturen var fin. En fin dag å utforske Londons gater på!

Nora leste kart og huket av hvilke steder som stod på planen å besøke denne dagen. Mens jeg knipset bilder.

Vi tok undergrunnen til Westminister, for å se London Eye og Big Ben. De typiske turiststedene med andre ord. Denne dagen krydret det med mennesker her. Broen over til London Eye gikk vi ikke ut på en gang. Ikke fordi vi ikke ville, men det var umulig å komme seg gjennom den store folkemassen som også hadde bestemt seg for å være turist i London denne dagen.

Vi fikk sett det vi kom for å se, pluss knipset noen fine bilder, så det var ingen grunn til å klage.

En seleshorts lånet av min søster ble antrekket for dagen, samt min praktiske fjellraven sekk på ryggen og gode birkenstock på beina.

Deretter tok vi undergrunnen til Piccadilly Circus. Vi fikk sett den kjente store reklameveggen og noen av de kjente teaterene.

Deretter vandret vi videre oppover Soho. Soho er kjent for å ha ett litt negativt rykte på seg, noe området ikke fortjener. Synes det var riktig så koselig der, jeg!

Bare se på disse godsakene Soho hadde å tilby. Hadde det ikke vært for at frokosten fremdeles mettet litt for mye, hadde vi nok ikke nølt med å gå innom her.

I håp om å finne China Town tok Nora opp kartet sitt. Kartet ble vi ikke smart på, så jeg spurte en engelskmann. Vi skulle visst bare følge gaten vi stod i, videre nedover. Verre var det ikke.

Og da fikk vi se China Town. Umulig å unngå når du nærmer deg.

Med sin kinesiske atmosfære var det en opplevelse i seg selv å gå i denne gaten her.

Videre dro vi videre oppover Regent Street, med en liten avstikker innom den kjente turistgata Carnaby Street. Her likte jeg meg! Snakk om en fin gate med sine butikker, små shops og restauranter. På en solfylt dag som denne var det ikke rart at menneskene trakk hit.

Her tok vi oss en matbit og knipset bilde etter bilde.

I den ene gaten kom vi over klesbutikken Brandy Melville, og siden da ble kameraet byttet ut med handleposer. Litt shopping må alltid til når man er i London. Vi gikk ut av Carnaby Street og rettet snuten mot Oxford Street. Shoppingens mekka. Alltid noen skatter å ta med seg hjem, herfra!

Etter flere timer på shopping falt mørket på og vi skulle rette snuten mot undergrunnen og togstasjonen. Vi skulle prøve å ta noen antrekksbilder i en fin og rolig sidegate, men ble begge enige om at jeg så for trett ut, haha huff.

En fin dag i London by, som jeg drømmer meg tilbake til, denne regnfulle, småkjølige søndagen i juli.

Dato: 30.06.2015 Klokken: 17:49 Kommentarer: 5

Ett knippe bilder fra min juni.

Dato: 31.05.2015 Klokken: 21:57 Kommentarer: 10

Dato: 01.04.2015 Klokken: 15:34 Kommentarer: 5

a sunday in gdansk

Dato: 31.03.2015 Klokken: 12:31 Kommentarer: 3

På søndagen tilbrakte vi jo morgenen på sightseeing i gamlebyen av Gdansk, hjertet av Gdansk. Jeg har selvfølgelig noen bilder jeg vil dele med dere.

A sunny sunday! Våren hadde allerede begynt å spire, og vakre blomster var i ferd med å komme på trærne.

Vi vandret i hovedgaten Dlugi Targ og lekte turister.

I bakgatene finner du ofte de fineste bygningene.

Jeg fant meg en kompis - haha. Ikke vet jeg om han står der som symbol for resirkulering, eller om han bare tar seg en øl.

I sidegaten Piwna, hoppet vi innom kafe'n Cico og bestilte frokost.

Toast, kaffe og selvfølgelig en cola.

Så gikk vi ut i gaten igjen, og knipset enda flere bilder. Gdansk er vakkert!

Dato: 28.02.2015 Klokken: 18:31 Kommentarer: 5

sunday sightseeing

Dato: 25.02.2015 Klokken: 15:56 Kommentarer: 4

På søndags formiddag tok vi turen ut i Gdansks vakre gater. Kameraet, en ekstra linse og et polaroidkamera ble med og vi tok så altfor mange bilder.

Innimellom ble det også tid for noen selfies.

Mitt fine reisefølge.

I gamlebyen i Gdansk selger de utrolig mye raw. Steiner, ringer og gull. Selv i vinterkulden stod de ute og viste frem sine små skatter.

På det første bildet småklaget Marie på at jeg visstnok bare hadde de samme poseringene, slik som jeg har når jeg tar antrekksbilder. Da måtte jeg le, og unnskylde meg for at jeg dessverre ikke hadde mer kreative poseringer, haha.

I hovedgaten fikk vi oss selv til å spørre noen om å ta bilde av oss to sammen. Vi peket ut en ung kvinne og krysset fingrene for at hun hadde litt peiling. Hun tok ett bilde, der bygningene bak oss var i fokus. Haha! Derette spørte vi en litt eldre dame, hun knipset i vei og spurte om vi var fornøyde med bildene underveis. Bildene ble jo mye bedre enn forventet. Neste gang skal jeg helt klart gå for den eldre damen.

Fikk også tatt litt bilder med julegaven min fra bestemor. Gøy med slike kameraer på tur!

Dato: 01.02.2015 Klokken: 20:05 Kommentarer: 5

Dato: 30.12.2014 Klokken: 19:39 Kommentarer: 2

Dato: 30.11.2014 Klokken: 16:49 Kommentarer: 2

Nå står desember for tur og vi har mye å glede oss til. November har vært en måned full av mye usikkerhet og faktisk litt skolejobbing. Sjokoladeplatene har blitt slukt en etter en etterhvert som biloppgavene ble løst på pc'n. Om kveldene har jeg kost meg under teppet og vært litt vel engasjert i Farmen. Årets koseligste måned banker på døra - nå gjeller det å gjøre det meste ut av det siste kapittelet av 2014. Det skal vi klare!

Dato: 31.10.2014 Klokken: 16:03 Kommentarer: 1

Oktober har vært fin. Vi har opplevd både kulde og varme, is på veien og mye mye regn. Jeg har fått trent mye og brukt kroppen min, og det kjennes godt. Sant skal sies at det er en trøtt Kaja som våkner om morgenen og som går til sengs om kvelden. Søvn er viktig og det må begynne å prioriteres en smule høyere. Dagene blir mørkere og kaldere og straks finner ullsokkene veien til føttene våres. Jul og desembermåned nærmer seg med stormskritt - jeg gleder meg. Her er noen glimt fra min måned.

Dato: 30.09.2014 Klokken: 18:56 Kommentarer: 1

Wow, da var september over. Måneden har virkelig løpt av gårde og tenk, allerede er vi kommet lang inn i de tre høstmånedene. Jul nærmer seg jo! Vel september måned har bydd på gleder og noen små mindre gleder, slik er det vel alltid. Det har vært en fin måned, og høsten har virkelig kommet for fult. Kakao-koppen er funnet frem og det samme er strikkegenseren. Her en noen glimt fra min måned.

Hvordan har din september vært?

Dato: 01.09.2014 Klokken: 16:13 Kommentarer: 6

Wow august har vært en fin måned. Jeg har kost meg hjemme de siste sommerdagene, besøkt vakre Gdansk med en av mine beste venninner, startet i ny jobb hvor jeg stortrives og avsluttet denne fine måneden med et fantastisk bryllup. Her er noen bilder fra min august.

bildedryss

Dato: 20.08.2014 Klokken: 20:31 Kommentarer: 2

Et siste bildedryss fra turen til Gdansk. Vi hadde en utrolig fin tur og en bedre avslutning på sommerferien kunne jeg virkelig ikke hatt. Nå skal jeg virkelig slutte å snakke om Gdansk for en stund. Eller kanskje jeg skal lage en liten guide? Vel inntil den tid, nok om denne utrolig flotte turen i denne nydelige byen for denne gang.

what a beautiful view

Dato: 16.08.2014 Klokken: 11:28 Kommentarer: 3

Gdansk eye, 110814

min juli

Dato: 01.08.2014 Klokken: 11:31 Kommentarer: 5

Noen bilder fra min juni. Noen du likte?

lately

Dato: 22.07.2014 Klokken: 14:14 Kommentarer: 6

Ettersom jeg ikke har så mye å blogge om nå som jeg jobber hele dagen, tenkte jeg at jeg kunne poste litt mobilbilder fra den siste tiden.

sydenbrun sammen med en av fem søte små kattunger som er å finne hjemme hos petter for tiden / i nittenårsdag sammen med fine martha / på hyttetur med lille babyrobin / testet ut mc donalds caramel frappe - og den var faktisk supergod!

antrekket for noras bursdagsselskap / turister i haugesund / kjærleik, vertfall fra min side / norske bringebær på standen sammen med nora

en liten selfie i speilet før en liten handletur med nora / pizzakos med gode venninner / gårsdagens nammis-is i et søtt beger / i leiligheten til søsteren min (er så fint der) etter en liten filmseanse i det fine været

Hva har du gjort den siste tiden?

granada

Dato: 15.07.2014 Klokken: 14:45 Kommentarer: 3

En dag bestemte vi oss for å ta turen til byen Granada og det spanske fjellet Sierra Nevada. Granada ligger en totimers kjøretur fra Nerja. På formiddagen kjørte vi oppover mot fjellet. Sierra Nevada er fastlands Spanias høyeste fjell med 3478 moh. Her merker man at luften blir tynnere etterhvert som man kjører høyere og høyere oppover. Den tynne lufta pleier å gi meg hodeverk. Ettersom vi har vært på Sierra Nevada en gang før var det ikke alle som ble med på fjellturen opp. Petter og jeg gikk en time oppover, slik at vi fikk tatt på snøen, før vi vendte snuten tilbake til bilen grunnet verkende hoder.

På ettermiddagen kjørte vi ned fra fjellet og ned til byen Granada. Her kastet de shoppinggale av oss i seg en burger for å ikke miste verdifull shoppingtid, før vi hoppet inn og ut av hver eneste butikk langs shoppinggata i Granada. De mindre shoppinggale nøt et fint måltid på en restaurant og var turister i byen.

Så plasserte vi stumpen i bilsetet og vendte snuten hjem.

frigiliana

Dato: 14.07.2014 Klokken: 13:38 Kommentarer: 1

Å ta den timinutters lange kjøreturen fra Nerja opp til den vesle fjellandsbyen Frigiliana, er noe jeg vil anbefale en hver som er på ferie i Nerja. Med alle de smale trange gatene, og alle de eldre menneskene som bor der, gjør den vesle byen utrolig koselig. Byen har også mange små koselige butikker der det sleges kjoler, postkort, smykker og kunst.

Fra Frigiliana kan man se utover hele Nerja.

Nora og Espen

Nora og meg

Nora, lillesøsteren hennes Frida og meg

Frida og meg

Ikke alle liker å bli tatt bilde av.

Meg og Petter

Etter vår lille "photoshoot" dro vi oppover gatene for å finne en plass å spise.

En restaurant fant vi, og da jeg plasserte stumpen på stolen gikk kameraet mitt tomt for batteri. Er det ikke typisk?

la playa burriana

Dato: 12.07.2014 Klokken: 18:05 Kommentarer: 7

Nok et lite bildedryss fra varmere strøk. Denne gangen fra der vi oppholder oss aller mest på ferie, nemlig på stranda. Her spilles de volleyball og kortspill, slikkes sol og is og selvfølgelig bades.

Merker jeg savner Spania ekstra mye når jeg ser på disse bildene her.

bilder fra spania

Dato: 11.07.2014 Klokken: 12:19 Kommentarer: 0

Nå og litt i tiden fremover har jeg tenkt å dele litt bilder fra turen vår til Spania og byen Nerja. Har jo som sagt besøkt den spanske kystbyen Nerja en god del ganger nå, og det er alltid like gøy  å komme tilbake. Føler meg så "hjemme" der.

På kveldene bruker vi dra ned til byen. Her er det mange smågater som alle har sine ulike preg. Langs gatene finner du spanske småbutikker som selger kjoler og sko, suvenirbutikker og isdisker.

Vi pleier å gå ned gata "Calle Pintada", som jeg for første gang har lært meg navnet på i år, hehe.

Langs denne gata finner du godisbutikken "Candy" som selger alle mine spanske favoritter innen sjokolade, godteri og slikkepinner.

Alle smågatene ender opp i en større gater med enda mer butikker og suvenirsjapper.

Der de ulike gatene møtes har du kommet ned i selve byen. Her finner du en rekke restauranter, byens kirke og europabalkongen.

Etter middag på en av byens mange restauranter og trasking i butikker er det tid for is på balkongen. Her er utvalget enormt, så her kan du mikse og trikse så mye du vil med de ulike issortene.

En kveld bestemte Petter og meg (rettere sagt Petter, jeg hater slikt) oss for å bli karikaturtegnet. Hva skal vi si om den saken? Petter lignet ihvertfall ikke, men det er et kjekt minne å ha.

Videre oppover gatene bakom kirken holder småbodene til. Her selges armbånd, klokker og annet dill dall.

Med magen full og isen spist opp, vender de fleste snuten hjemover. For de som enda synes kvelden er ung slår en tur på en spansk pub aldri feil. Her serveres god drikke, spansk musikk og mye god stemning.

Dato: 07.07.2014 Klokken: 11:54 Kommentarer: 4

spain through my phone

Dato: 06.07.2014 Klokken: 22:10 Kommentarer: 5

Et lite bildedryss fra Spania. Noen bilder har jeg delt på bloggen før, andre kan du også finne på instagramen min, kajasagenes

teller ned

Dato: 14.06.2014 Klokken: 12:18 Kommentarer: 3

Nå begynner årets sydentur å nærme seg med stormskritt. Destinasjonen er i år som tideligere år: Nerja, 40 minutter fra Malaga i Spania. Skal si jeg ser frem til å ligge på stranden eller ved bassengkanten og nyte den varme solen sammen med x-antall iskremer. For å så på kvelden ta turen til Nerjas fine gater og nyte et godt måltid med mine nærmeste. Eller dra på shopping og kjenne handleposene bli tyngre og lommeboken lettere. Årets reisefølge er heller ikke til å klage på. Å dra på tur med min familie og bestevenninna mi, Nora, sin familie, er alltid like koselig. Å da også kunne få ta med seg to kjekkaser er heller ikke så aller verst. Nå må kofferten pakkes og pass finnes, pluss å jobbe seg i hel med muntlig eksamen, så er det ikke annet å gjøre en å glede seg.

Skal du til syden i sommer?

Dato: 31.05.2014 Klokken: 20:53 Kommentarer: 5

Ett du likte?

min april

Dato: 05.05.2014 Klokken: 17:12 Kommentarer: 4

Dato: 31.03.2014 Klokken: 14:13 Kommentarer: 7

my new dressing room

Dato: 11.03.2014 Klokken: 14:53 Kommentarer: 10

Har jo tideligere fortalt dere at jeg har overtatt søstera mitt sitt tideligere soverom, og bruker det nå som klesrom. Fin deal det når hun flyttet ut. Der inne har jeg nå alle klærna mine and I love it. Tenkte å vise litt bilder av det her:

Der inne har jeg tre stativ med klær som skal henge, og et skap med bukser, gensrer og treningsklær. Er mye lettere å holde styr på klærna etter at jeg fikk mitt eget rom for det. Nå slepper jeg å rydde annenhver dag i det som har endt opp på gulvet. For meg som er avhengig av å ha det ryddig rundt meg, var det en super løsning å få alt av klær og tilbehør inn på sitt egent rom.

Hva synes du?

mrs kibble's old sweet shoppe

Dato: 06.03.2014 Klokken: 14:48 Kommentarer: 6

I Oxford street ligger det mange små sidegater. Gjennom en smal inngang kom vi ut i en utrolig fin og koselig gate, med lite folk og rolig musikk. Her hadde de en rekke småbutikker og merkebutikker, bla Mulberry med dens vakre vesker. I denne gaten var også en liten godteributikk å finne.

Mrs Kibble's old sweet shoppe er en utrolig liten og fin godteributikk. Der kan du finne det meste av godteri som alt er plassert i fine krukker. Man kan også velge ulike temaer, slik som morsdag eller valentines. Så koselig butikk, med så mye godt. Dit må jeg tilbake.

Jeg kjøpte med meg en liten pose med det som jeg kaller jordgubbar. De er utrolig gode, så de her skal jeg spare på til en dag jeg virkelig trenger dem. Det var ikke spesielt dyrt der heller :-)

Skal virkelig bli flinkere til å ta turen innom andre sidegater i London fra nå av. Er mange sjulte skatter å finne, blant de store kjedebutikkene. Sidegatene har en helt annen harmoni og er et lite avbrekk fra folkemassene og stresset du finner i Oxford Street.

london trough my camera

Dato: 03.03.2014 Klokken: 14:18 Kommentarer: 8

Kan ikke si jeg var så veldig flink til å ta så mye bilder da jeg var i London, men her er de få jeg tok som jeg vil dele med dere:

Det rosa jenterommet hjemme i huset i Purley.

På shopping i Oxford Street.

Lunch på Starbucks.

En sidegate i Oxford Street.

Ettermiddagstur i Purley.

Dato: 02.01.2014 Klokken: 14:36 Kommentarer: 4

the last christmas pics

Dato: 01.01.2014 Klokken: 18:22 Kommentarer: 5

Denne jules siste julebilder. Julen har noe magisk over seg. Familien samles og god mat nytes. Når jeg nå tenker over det kunne jeg ønske vi kunne ta en repeat av hele julen på nytt igjen. Tenk å starte med først feriedag i morgen, det hadde vært noe det. Mot slutten av ferier merker jeg hvor mye jeg angrer på at jeg ikke har satt mer pris på ferien mens jeg hadde den. Noen andre som kjenner seg igjen? Jaja, to skoledager så helg igjen, jeg skal vel igrunn ikke klage. Håper deres jul har vært fylt med gode venner, mat og familie og ikke minst julestemning.

Hvordan har din jul vært?

Dato: 01.12.2013 Klokken: 13:56 Kommentarer: 9

Dato: 01.10.2013 Klokken: 15:29 Kommentarer: 6

Dato: 30.09.2013 Klokken: 17:13 Kommentarer: 7

Dato: 31.08.2013 Klokken: 16:35 Kommentarer: 10

Ååh, for en fin måned! Noen du likte?

jeg savner

Dato: 27.08.2013 Klokken: 14:16 Kommentarer: 5

bassenget - i leilighetene der vi bodde fulgte det et bassengområde med to basseng, med. Å kunne dra hit for å kjøle seg ned var så fint.

isen - jeg har helt klart en svakhet for is. Isen i Spania var intet unntak. Alt fra softis til kuleis til leskedrikkistil frozen yoghurt  til ja, igrunn alt, mmm.

butikkene og shoppingen - å dra til et annet land, betyr andre butikker og andre stiler. Selv om jeg ikke skal skryte for mye over spanske ungdommers klesstil, så har de iallefall mange kjekke butikker der nede. Bla. Pull & Bear, Bershka og Zara. I selve Nerja by er ingen av butikkene som jeg nettopp nevnte, men der har de små suvenirbutikker med tusenvis av armbånd og smykker. Selv om jeg ikke kjøper like mye av slike ting nå som før, så er det alltid kjekt å se.

almijara tres - plassen hvor vi bodde. Det er et leilighetskompleks som har gåavstand fra både strand og by. Vi kaller det leiligheter, men det ligner vel mer på rekkehus laget i mur. Til komplekset følger det med et bassengområde og en cafe/bar. Jeg liker veldig godt å bo slik, når jeg er på ferie.

markedet - som er rett nedenfor leilighetene hver tirsdags formiddag. Her selges alt fra klær, mat, sko, godterier til fine bikinier og malerier.

maten - så mye ny og spennende mat som man tester ut når man er på ferie. Årest favoritt ble en brasiliansk restaurant hvor de kom ut med kjøttet på en stor gaffel og du kunne selv bestemme hvor mye du ville ha av hver sort. Så mye godt kjøtt!

byen - stedet hvor vi dro ned hver kveld for å spise. Synes atmosfæren der nede er så fin. Gatemusikanter, balkongen, issjapper og kunstnerer.

å ta antrekksbilder ved palmene - så greit å ikke måtte ha en grunn for å ta på seg favorittkjolen sin på en vanlig onsdag.

fjellandsbyen frigiliania - denne fine fjellandsbyen med smalegater og fine restauranter.

badelandet - Aquaveliz med mange sklier, bassenger og spisesteder.

stranden - sanden, sjøen, varmen - ALT. Stranden må nok være noe av det jeg savner mest. Å kunne dra ned hit hver dag for å bare kose seg og nyte livet til det fulle.

Det jeg savner er å være på ferie i Spania.

Hva savner du fra årets sommer?

nerja

Dato: 20.08.2013 Klokken: 15:21 Kommentarer: 9

Noen bilder fra min sommer i Nerja, Spania.

min sommer

Dato: 18.08.2013 Klokken: 20:25 Kommentarer: 4

sommeren startet for min del dagen etter matteeksamen. den dagen dro jeg til bergen sammen med mamma og nora på en liten jentetur, med shopping og pizzabesøk.

den syvende juni fylte astrid atten år og vi dro på hyttetur for å feire henne. en kjekk helg med fine mennesker, latter og moro.

en uke før skolen var slutt dro nora og jeg på spontantur til london. der besøkte vi den engelske familien som vi kjenner der borte. vi har også på shopping og mange blomsterkranser bel med meg hjem.

vi besøkte victoria secret og jeg fikk meg en fin bikini og parfymer. vi kjøpte frozen yoghurt i oxford street. og vi var i en funday park litt utenfor london.

vi var en smule på sightseeing. besøkte en starbucks og dro så hjem til norge igjen.

hjemme fra london fikk jeg en rebus av en venn der en is var med på kjøpet. nora og jeg hadde mange pizzakvelder før hun dro til hellas. og vi feiret st.hans hos marie med nye gule regnjakker.

så var det stordfest og frida og jeg var ombord i en båt. dagen etter dro mamma og jeg på marked i sentrum.

jeg besøkte tanten min og hennes nydelige kattunger. og jeg dro på sykkeltur til en strand vi besøkte da vi var små. den fjerde juli feiret jeg kjærestens bursdag.

jeg spiste mange is med mette. og jeg var i dobbel 18årsdag til mari og ranveig. den tiende juli dro jeg til tysnes for å bli med på tysnesfest.

der fikk jeg barnebånd av vakten :-( spiste opptil flere sukkerspinn. og koste meg på konserter.

den seistende juli fyllte nora atten år, og jeg laget en rebus til hun hvor hun måtte bla kle seg ut som pirat og leite etter ballonger. senere på kvelden fro vi på hytta hennes for å spise kaker og kose oss. der var også marie.

dagen etterpå dro vi til bergen i regnværet. der var vi på shopping og synnøve tok navlepercing. senere var vi på vglista.

uka etter laget vi supriseparty for martha som da ble atten. koselig kveld med kjekke venner. hun ble så glad! dagene før jeg dro til syden var det kjempefint vær hjemme, så de brukte jeg i solen og sammen med mette på stranda.

da vi på natten kom fram i malaga skjekket vi inn på et hotell der. dagene etter dro vi til nerja og koste oss på stranda.

vi gikk til byen om kveldene og låg ved vannkanten om dagene.

jeg brukte mine blomsterkranser flittig og spiste myye is. en dag besøkte vi et badeland litt utenfor malaga.

jeg gikk i skjørt og kjoler hver dag. vi dro på shopping og spilte ping pong.

da jeg kom hjem fra paradiset dro jeg på hyttetur med mine beste venninner. vi spiste is og dro på båttur.

vi nøt livet i en hengekøye og spiste mye good mat. på kvelden tok vi rånetur inn til fitjar for å kjøpe godteri.

hjemme fra hyttetur spiste jeg frokost med min fine nabo, elisa. jeg feiret nora sin bursdag i en gullkjole. og jeg spiste meg stappmett på kaker. mmm

noen bilder og minner fra min sommer, som var nokså bra. hvordan var din?

birthday

Dato: 17.08.2013 Klokken: 19:51 Kommentarer: 7

Noen bilder fra bursdagen til Nora i går:

Nora hadde pyntet hele huset skikkelig fint. Alt var i fargen rosa og maten var fantastisk.

Da gjestene kom ble vi til og med servert rosa velkomstdrink.

Det fine bursdagsbarnet!

Til "middag" fikk vi pizza med salat og tzatziki.

Gode Marie, som flytter bort for å gå på internatskole, i dag. :(((

Av kaker fikk vi muffins, gulrotkake, godis, oreokake og marshmellowspops dekket av hvit sjokolade og strø. Vann til munn!

españa

Dato: 13.08.2013 Klokken: 13:32 Kommentarer: 8

Noen bilder fra mitt ferieparadis.

siste dagen

Dato: 11.08.2013 Klokken: 15:05 Kommentarer: 9

Her er noen bilder fra den siste dagen i Spania. Fikk aldri tid til å poste dem da jeg var der nede, så derfor kommer de nå.

Nesten hver dag i Spania dro vi til stranda. Den siste dagen var intet unntak. Jeg er stor fan av stranda, og føler ikke jeg har vært på ferie før jeg har nøtet mange timer på en strand.

Håvard og lillebroren min brukte tiden på å spille pingpong.

Etter stranda dro vi hjem og dusjet. Så gjor vi oss klar til å dra til byen. Bestemor fikset seg med leppestift i speilet.

Det samme gjore mamma.

På vei ned til byen gikk mamma og jeg innom en godteributikk. Der fyllet vi posene med fargerike godterier man ikke finner i Norge.

Så trasket vi nedover i gaten til vi kom til en indisk restaurant, hvor familien satt og ventet på oss.

Etter middag kjøpte lillebror is.

Håvard kjøpte nye solbriller.

Og Kristin og jeg smilte til kameraet.

Senere på kvelden ventet vi i kø for at Kristin skulle bli tegnet. Vi fant frem til en kiosk hvor de solgte frozen yoghurt. Og en slik med brownies, oreo og nonstop-fyll ble betalt for idet vi gikk ut døren.

Merker hvor mye jeg savner syden og varme nå. Selve atmosfæren er jo heaven. Må nok tilbake til neste år ja.

frigiliana

Dato: 02.08.2013 Klokken: 11:08 Kommentarer: 5

I gårkveld dro vi til en liten fjellandsby ti minutter fra Nerja. Denne byen blir kallet for Frigiliana. Jeg synes denne byen er så fin. Så mange fine hus og smale gater.

I Spania finnes det en del løshunder. Man skal jo ikke kose og klemme så mye på dem, men se såå fin!

Dagens middag ble lasange, spagetti og tapas.

Etter litt mat dro vi videre oppover i gatene.

Vi gikk også innom små butikker på veien.

Der kjøpte jeg postkort som jeg skal sende hjem til min fine farmor.

Så gikk vi videre oppover.

Mine foreldre dro innom et kunstgalleri, og jeg ble sittende og vente utenfor.

Bestemor kjøpte seg postkort som hun skulle bruke som bilder og ramme inn.

Da de endelig var ferdige gikk vi litt lengre opp, før vi dro nedover igjen.

Der gikk vi til innkjøp av is.

Jeg prøvde en tyggisis. Ikke til å annbefale, men moro å prøve noe nytt!

Deretter satt vi oss i bilen og dro hjemover.

min juli

Dato: 31.07.2013 Klokken: 14:01 Kommentarer: 6

la plaza

Dato: 28.07.2013 Klokken: 13:03 Kommentarer: 4

En utrolig fin restaurant vi besøkte i fjor sommer som vi returnerte til i år. Selve lokalet er superfint, lyst og moderne. Og maten der er supergod. Cæsarsalaten er heaven!

fremme i nerja

Dato: 27.07.2013 Klokken: 22:10 Kommentarer: 5

Vi dro hjemmefra i tretiden. Da hadde vi god tid på flyplassen før avreise. På flyet gjor vi det man pleier å gjøre på fly; spise, se serier, lese, spise litt mer og høre på musikk.

Vi dro på kvelden. Noe jeg synes er veldig behagelig. Spesielt når de tar av lyset inni flyet.

Vi var fremme på hotellet i Malaga rundt halv to. Da skjekket vi inn og gikk ut for å finne en restaurant som enda var åpen, slik at vi kunne få litt mat i magen. Etterpå det falt vi pladask ned i sengene våre og sov der til det var frokosttid neste morgen.

Frokosten var vel egentlig ikke så mye å skryte over. Veldig standar mat, egentlig. Etter frokost dro vi opp på rommet for å pakke tingene våres, siden vi reiste videre til Nerja, plassen hvor vi skal på ferie.

Før vi forlot Malaga dro de unge på shopping og de eldre på sightseeing.

Så spiste vi godgod cæsar-salat på en veldig fin restaurant som finner seg i Malaga.

Etter et fortreffelig måøtid dro vi tilbake til hotellet for å skjekke ut.

Så satt vi oss i bilen og reiste i 40 minutter.

Til Nerja, plassen hvor vi er nå, og skal være i de neste 14 dagene, wiho.

Hva har du gjort i dag?

last year in spain

Dato: 19.07.2013 Klokken: 11:55 Kommentarer: 6

Om en uke drar jeg til Spania. Can't wait. Det blir så bra. Sol, varme, is, sjø, basseng, brunfarge og nye steder å besøke. Wiho! Her er noen bilder som jeg ikke har delt på bloggen før fra turen til Spania i fjor.

Skal du dra til utlandet i sommer?

today

Dato: 02.07.2013 Klokken: 19:31 Kommentarer: 9

I dag har jeg spist skumjordbær.

Gått rundt sminkeløs med skjørt og blomster i håret.

Funnet frem mammas gamle biblotekkort.

Tatt turen til bibloteket.

Lånt med meg hjem to bøker som skal leses i sommer.

Laget gulrotkake.

Fjernet gamle bilder på veggen. De skal erstattest med fine nye minner.

Spist lillebrors gode pizza til middag.

Gått rundt i shorts ettersom sola kom fram.

Spist gulrotkake.

Håpet på å finne røde fine jordbær i hagen. Fant jordbær, men ikke røde..

Nå får jeg besøk av Julie. Håper dere har hatt en fin dag :)

Hva har du gjort i dag?

sommer tjuetolv

Dato: 01.07.2013 Klokken: 18:48 Kommentarer: 10

Utenfor regner det. Denne sommeren har til nå (sett bort fra uka i London) vært litt skuffende. Så da er det kjekt å se tilbake på sommeren som var i fjor. Så mange fine sommerdager og mange gode minner. Her er noen bilder fra sommeren min ifjor.

Hvordan var din sommer i fjor?

Dato: 30.06.2013 Klokken: 20:54 Kommentarer: 5

Noen bilder fra min måned. Noen du likte?

in the streets of england

Dato: 25.06.2013 Klokken: 11:04 Kommentarer: 3

En dag tok vi oss en gåtur i den engelske byen, Purley. Hvor hovudmålet var å få kjøpt inn sjokolade.

Nye gåsko med rosa lisser ble satt på føttene.

Noras nye fine kule joggesko ble fotografert i farten.

Vi plukket tusenfryd.

Og fant en fargerik glidlås på veien.

Gikk forbi et utrolig stort og fint hus.

Hvor de hadde bursdagsselskap, og vi var ikke invitert :(

Nora hadde en fin blomsterkrans i håret.

Så følgte vi etter jenta med det fine røde håret til sjokoladefabrikken (matbutikken).

mirror

Dato: 24.06.2013 Klokken: 21:21 Kommentarer: 1

- ♥ -

a morning in england

Dato: 22.06.2013 Klokken: 11:22 Kommentarer: 3

07.53 Solen viste seg i vinduskarmen og dyna ble erstattet med shorts og tshorte.

08.21 English breakfast ble servert på spisebordet. Uten egg, vel og merke.

09.11 Badet ble erobret. Tannpuss og sminken ble lagt.

09.38 Veskene ble pakket, skolisser knyttet og bilde i speilet ble tatt.

10. 13 Togbilletter ble kjøpt og vi var klar for å dra på nye eventyr i Londons gater.

dream catcher

Dato: 20.06.2013 Klokken: 13:31 Kommentarer: 4

Denne drømmefangeren hang i det rosa soverommet i huset i England. På dette rosa rommet sov vi. Synes den er så fin.

Dato: 02.06.2013 Klokken: 12:32 Kommentarer: 4

Noen du likte?

dinner at my aunt's place

Dato: 12.05.2013 Klokken: 17:34 Kommentarer: 3

I går spiste jeg taco på hytta til tanta mi. Hyggelig å tilbringe litt tid med familien som bor 8 timer med bil herfra. Etterpå gikk vi kveldstur i mørket. Før vi gikk inn og spiste enda mer.

Hva gjor du i går?

dagen i går

Dato: 10.05.2013 Klokken: 23:18 Kommentarer: 3

Her er noen bilder fra lillebroren min sin konfirmasjon:

konfirmasjon

Dato: 05.05.2013 Klokken: 15:38 Kommentarer: 2

I går var jeg i konfirmasjon til mitt flotte søskenbarn, Kari. Dagen begynte ved at vi dro hjemmenfra 3 minutter før vi skulle ha vært plassert i kirken. Alltid litt sent ute, men vi rakk det heldigvis.

Utenfor ble den fine konfirmanten fotografert. Her sammen med den kjekke kjæresten hennes, Emil.

I familien til Kari har det alltid vært hemmelig hvor konfirmasjonsfesten skal finne sted. I hver konfirmasjon blir gjestene plassert i en gammel buss som skal kjøre oss til festplassen. Denne gangen tok vi ferja til Tysnes og endte opp på Haaheim Gård. En utrolig fin plass.

Lokalet er til vanlig en nyoppusset restaurant. Så du kan jo tenke deg hvor fint det var der.

Mammaen min.

Det ble sunget sanger, holdt taler og tatt mange bilder.

Hver av gjestene hadde fått sin pose med godteri. Disse posene fungerte som bordkort. En utrolig fin og smart løsning.

Den flotte konfirmanten holdt takketale.

Vi ble servert forrett, hovudrett og dessert. Du kan tro det var godt.

Så fotograferte jeg litt bilder av den fine konfirmanten og gjestene. Her med bestevenninna hennes, Mari.

Kari og lillebroren min, Torjus.

Søsteren min og kjæresten, Mathias.

Noen tanter og onkler hadde laget sang til konfirmanten. Utrolig moro å høre på.

Så var det tid for alle kakene. Var en liten stund i himmelen jeg da.

Fineste Kari.

Elida og Kari.

Etter alt for mye god mat pakket vi sammen tingene våres og satt oss på bussen hjem.

Vi hadde en veldig fin dag og jeg håper Kari fikk konfirmasjonen sin nett slik hun ønsket.

min april

Dato: 01.05.2013 Klokken: 18:27 Kommentarer: 7

min fredag

Dato: 27.04.2013 Klokken: 10:40 Kommentarer: 2

startet med en vaffel.

jeg utfordret komfortsonen min og tok på meg et grått maxiskjørt.

ettersom solen skinte på himmelen i ca. 2,5 min, håpet jeg på sol og pakket med meg solbriller til nora.

nora plukket blomster i regnet.

de ble fine i vinduskarmen.

vi fant fram bakemesterene i oss og laget gulrotmuffins.

de smakte veldig bra.

Og fredagen endte hos Astrid med jordbær og epler dyppet i sjokolade. Fin fredag.

påske

Dato: 01.04.2013 Klokken: 17:25 Kommentarer: 3

Noen bilder fra påsken min. Har hatt en veldig fin påske der jeg har slappet av, kost meg, stått på ski og blitt litt solbrent. Har ikke tenkt på skole og skolearbeid i det hele tatt. Noe som gjør at jeg gruer meg ørlite grann til skole i morgen. Jaja. Håper dere har hatt en super ferie alle sammen!

Har du hatt en fin ferie?

Dato: 31.03.2013 Klokken: 14:06 Kommentarer: 6

Mars har vært en fin måned. Mange fine opplevelser, ferier, fint vær og flotte mennesker.

Hvordan har din mars vært?

take me back

Dato: 21.03.2013 Klokken: 21:03 Kommentarer: 5

Akkurat nå kunne jeg aller mest tenkt meg tilbake hit. Til fine fine London. Selv om 5 dager en lengre enn en helg, er det likevel ikke lenge nok i en så stor by, med så stor shoppingmulighet og så mange turistattraksjoner. Jeg vil våkne opp til såpelukt på rommet. Til toast med smør på frokosttalerken. Til en dag fullt med fine bygninger, nye klær i poser i hendene og til musikaler på kvelden. Så vil jeg gå å legge meg med utslitte føtter etter alt for mange timer i converse, med fin musikk i ørene og tanken på at jeg skal gjøre mye av  nett det samme neste dag. Og jeg vil digge det. Så denne kalde torsdagskvelden i mars kunne jeg tenkt meg tilbake hit. Til London.

Hvor kunne du tenkt deg tilbake?

london pt.5

Dato: 12.03.2013 Klokken: 20:59 Kommentarer: 3

Etter fem flotte dager i London var det på tide å vende snuten hjem igjen.

Flyreisen hjem bestod av fint vær..

Candy crush på mobilene til mine to gode..

Og musikk på ørene. Flyturen var fin. Det å fly er egentlig ganske så fint. Man får se så mye, på så kort tid.

Når jeg kommer hjem etter å ha vært borte en liten stund synes jeg alltid det er veldig fint å være hjemme igjen. Men akkurat nå kunne jeg allermest tenkt meg å ta et fly tilbake til fine London.

covent garden

Dato: 11.03.2013 Klokken: 14:24 Kommentarer: 1

På vår lille London tur var vi innom en markedsplass i London kallet Covent Garden. Der finner man boder med mat, butikker, serveringssteder og gatemusikanter.

Å gå forbi alle desse bodene med mat, gjor deg ikke annet enn sulten.

Å høre på gatemusikk og titte i boder gav meg følelsen av sommerferie i syden. Sett bort fra at tærna frøs og solen gjemte seg fra himmelen den dagen.

Å gå i Covent Garden er mye annerledes enn å gå i Oxford Street, for eksempel. Det er mye roligere og folk har tid til å spasere sakte rundt om, og ta seg tid til ting. I Oxford Street er det proppet med folk som alle skal innom ALLE butikkene før de ALLE skal presse seg inn på nærmeste undergrunn hjem.

london eye

Dato: 08.03.2013 Klokken: 15:05 Kommentarer: 3

Noen bilder fra london eye. Hva synes du?

london pt.4

Dato: 05.03.2013 Klokken: 18:38 Kommentarer: 7

Den siste dagen på sightseeing i London var vi blant annet utenfor Buckingham Palace.

Vi gikk så videre gjennom st. James park for å komme oss til London Eye. Parken var veldig fin og "fredelig" i forhold til det menneskehavet man møter når man går i Londons gater.

Da vi var ute av parken fikk vi se Bigben fra en annen vinkel. Og kameraet ble flittigt brukt, som alltid.

london pt.3

Dato: 04.03.2013 Klokken: 10:01 Kommentarer: 6

På Londonturen vår gikk vi forbi Bigben x antall ganger. Synest Bigben er så fin, og hva er vel London uten den?

Vi var også oppe på en dobbeldekker og sightset litt rundtom i byen på den.

Så bar turen til Oxford Street på shopping igjen. Tok ingen bilder herfra. Kan si jeg heller var opptatt med å dra kortet, neidaa (joda).

london pt.2

Dato: 03.03.2013 Klokken: 13:38 Kommentarer: 5

Ettersom jeg aldri har vært i London før var vi rundt om og såg på flere av de kjente bygningene og turistattraksjonene. Vi var blant annet på Tower Bridge.

Etterpå gikk vi langs Tower of London for så å kjøpe billetter til London Eye dagen etterpå.

Vi var også innom ulike suvenirbutikker. Er man turist så er man turist.

Den ene dagen tok vi en båt langs River Thems. Det var en veldig fin tur hvor man får sett mye av London.

Turen gikk så videre på jakt etter buss til Oxford Street.

london pt.1

Dato: 02.03.2013 Klokken: 19:33 Kommentarer: 3

Vi bodde hos noen venner av Nora's familie litt utenfor London. De var alle sammen utrolig hyggelige og å være gjest hos dem var nokså fint.

Hver morgen våknet vi rundt halv åtte. Det førte til at vi fikk god tid til å nytte dagene optimalt.

Frokosten var ofte en kopp karamellkakao på sengen, og toast med smør ved frokostbordet.

Rommet til Nora og jeg var rosa og pyntet med fine drømmefangerer.

Etter frokost var mascaraen festet og instagrammen oppdatert.

Med vesken over skulderen, kamera i hånden og converse på bena var vi klare til å dra ut på eventyr og oppleve fine england og enda finere london.

Dato: 02.03.2013 Klokken: 12:24 Kommentarer: 3

den siste uken

Dato: 02.03.2013 Klokken: 00:56 Kommentarer: 5

Gikk inn døren i halv åtte tiden i kveld. London har vært fantastisk. Savner det allerede. Her er noen bilder fra den siste uken som er tatt med mobilen. Har postet noen av dem på instagram. Dersom du vil følge meg der heter jeg kajasagenes

lately

Dato: 21.02.2013 Klokken: 13:30 Kommentarer: 7

Noen iphonebilder fra den siste tiden. Som dere ser er jeg veldig glad i svart/hvitt bilder ♥ ♥

summer, please hurry

Dato: 13.02.2013 Klokken: 13:48 Kommentarer: 5

Alt er bedre om sommeren, er dere ikke enig?

Dato: 02.02.2013 Klokken: 17:23 Kommentarer: 5

xxx

Dato: 28.01.2013 Klokken: 22:39 Kommentarer: 3

Noen gamle, noen nye. Hva synes du?

take me back

Dato: 19.01.2013 Klokken: 19:45 Kommentarer: 3

god helg

Dato: 11.01.2013 Klokken: 16:07 Kommentarer: 4

Ha en fin helg ♥

mitt 2012

Dato: 05.01.2013 Klokken: 23:54 Kommentarer: 6

Januar startet for min del med mye skole og stress. Jeg bakte en del med Nora, og delte en marshmellows-muffinsoppskrift med dere her.

Mot slutten av måneden dro jeg en tur på hytta på Rauland.

Februar startet med klassetur til Bergen hvor vi besøkte Raftohuset. Det var en veldig spennende og lærerik tur. Etter klasseturen benyttet Nora og jeg oss tiden til å besøke søstenbarna hennes på Sotra. Det var en hyggelig liten helg hos dem.

Slik som jeg husker februar så var det en måned der jeg var veldig glad. Spiste mye god mat sammen med gode venninner og familien.

I slutten av februar dro jeg nok en gang til Bergen. Denne gangen var det sammen med Nora og Marie på en shoppingtur.

I mars begynte jeg å bli litt flinkere å poste antrekk her på bloggen.

Jeg var også mye sammen med Synnøve. En helg bestemte vi oss for å bade, ute. Veldig. Kaldt. Og spiste mange browniesmuffins. Tror jeg levde på det den måneden.

Vi feiret også bestemors 75-års dag hjemme hos oss.

Slutten av mars ble tilbrakt på hytta.

April startet på en nokså fin måte med påskeferie på hytta. Der va det skiturer, hyttekos, kakebaking og dagsturer til Rjukan.

April ble også brukt  ved skolebøkene og til baking av gode cupcakes og makroner.

Resten av april gledet jeg meg egentlig bare til varmere dager og skolefri.

Mai var en veldig fin og sommeraktig måned. Tror egentlig jeg bare koste meg hele måneden. Startet med shoppingtur til Haugesund sammen med Mette og Marie.

Jeg spiste også utrolig mye god mat, usunn, men veldig god.

Den 13.mai feiret vi Frida. Da ble hun 13 år.

Jeg var også mye i familiebesøk og bursdager.

Så var det 17.mai. Jeg hadde en veldig fin dag sammen med familien og gode venner.

Det beste med mai var sommervêret. Å kunne dra på skolen i shorts og en topp uten å fryse. Ah, deilig!

Slutten av mai spiste jeg enda mer god mat, halleluja.

Juni startet med bursdagsfeiring av Marie. Veldig koselig!

Vi feiret også mamma sin bursdag med mange av hennes venner og familie.

Jeg var på det årlige lille markedet man finner her på Stord i en av sommermånedene. Ellers så gruet jeg meg til eksamensvalg.

Jeg ble ikke trukket opp til eksamen, solen var på himmelen og vi fikk omsider sommerferie.

Vi feiret Mette sin 17års dag.

Vi hadde overraskelsebursdag for Synnøve. Tror den ble veldig vellykket og at hun fikk en fin dag. Nora og jeg syklet til henne to på en sykkel. Med kakebrett, ballonger og bursdagshatter festet på sykkelen.

Så dro Nora, Marie og jeg på hyttetur til Kråko, der Nora har hytte. Da nøt vi sommeren i Norge og koste oss med fisketurer, bading og soling.

Etter en fin hyttetur jobbet jeg en uke på Tine's fotballskole. Ettermiddagene mine tilbrakte jeg sammen med Nora og Marie og til pakking. Så dro jeg på ferie til Spania.

I Spania koste vi oss med varme late dager på stranden og fine middagsstunder i byen om kvelden. Besøkte også flere små og store byer. Hadde to flotte uker der.

Etter to fine uker i varmere strøk var jeg en uke hjemme der jeg var i Bergen på VG-lista, var på Kråko på Noras bursdag, var på Tysnes på festival og hjemme sammen med min kjære Tønsbergjente Julie.

Etter en uke hjemme med gode venner og trening hver eneste dag dro vi på Dana Cup. En helt konge uke, som vil være noe av det morsomeste, kjekkeste og mest minnerike tingene jeg gjor den sommeren.

Etter en uke i Danmark, dro jeg på familiemiddag til Kråko, gikk på blåbærplukketur med Astrid og cafebesøk med Nora.

Jeg avsluttet en veldig fin sommerferien på samme måte som jeg startet den, på hyttetur med mine to beste venninner.

Så var det tilbake til hverdagen. Skole, lekser, stress. Var også deilig å komme tilbake i rutine etter en lang ferie med bare latskap.

September startet med jentekveld med M og N.

I september fyllte jeg 17 og feiret dette med familie og venner.

Jeg var i bursdagselskap hver eneste helg og koste meg ganske mye hele måneden.

Så begynte høsten å komme, og det ble oktober.

Oktober startet med høstferie og besøk av fineste Julie.

I høstferien var jeg også på dagstur til Bergen med mamma og Maja.

Vi hadde nesten alle søskenbarna og onkler og tanter på pizzakveld hjemme hos oss.

I oktober hentet jeg det nye objektivet mitt og fikk testet det litt ut.

Jeg viste dere rommet mitt, her.

Jeg brukte dagene på skole, fotball og ble kjent med nye mennesker.

Det ble snø, allerede i oktober! Og familien var på familiebesøk hos Nora.

Så fyllte littebroren min 14 år og vi feiret han på Frugård og hjemme med slekten.

I november begynte juleplanleggingen. Jeg jobbet hjemme på OD-dagen og arbeidet en del med skole.

Jeg begynte på julegavene og var mye sammen med Nora (som alltid).

Jeg var på nok en tur til Bergen med N og M. Vi skulle egentlig handle kalendergaver og slikt, men det ble like mange gaver med hjem til oss selv.

Nora og jeg prøvde oss på rainbow-cupcakes.

Jeg bestillte en fin fin blomsterkrans på ebay, som jeg gleder meg mye til å bruke til sommeren.

Mot slutten av november testet jeg ut nail-wraps som Astrid hadde kjøpt til meg i London.

Og kalendergavene ble omsider ferdig.

Startet en veldig fin måned med å levere kalendergaver, matteøving og skolearbeid.

Kalendergavene ble motivasjonen til å stå opp morningen.

Jeg var i Haugesund på julegaveshopping med familien. Brukte også mye tid på å lage kort og slike ting.

Jeg spiste julekjeks, var i sentrum og såg på juletreet, pyntet til jul og laget pepperkaker.

En helg var gjengen samlet hos Mette på juleverksted.

Så ble det endelig juleferie og juul.

Julen ble tilbrakt med familien og sammen med gode venninner.

Så ble det nyttår. 2012 har vært et fint år. Jeg har lært mye, både om meg selv og andre ting. Håper dere har hatt ett veldig fint år!

Hvordan var ditt år?

Dato: 02.01.2013 Klokken: 08:37 Kommentarer: 7

Desember har vært en veldig fin måned.

christmas tree

Dato: 26.12.2012 Klokken: 19:12 Kommentarer: 6

Noen bilder av juletreet vårt. Jul er så fint ♥ Nå får jeg straks besøk av Nora og Marie. Håper dere får en fin kveld!

rosa skyer

Dato: 26.12.2012 Klokken: 09:56 Kommentarer: 8

såå fint! Dette var på fredag, nå er været ikke like fint.

WINTER

Dato: 22.12.2012 Klokken: 17:45 Kommentarer: 4

Christmas carols

Dato: 19.12.2012 Klokken: 14:52 Kommentarer: 1

Kjøpte desse på søstrene grene for en tier. De henger nå over vinduet mitt på en rekke og rad. Og utgjør årets julepynt på rommet.

Hva synes du?

give me one of those lollipops

Dato: 15.12.2012 Klokken: 10:07 Kommentarer: 0

Har jo som sagt julekalender med Nora denne julen. Har vært ganske dårlig på å vise hva jeg har fått. Jeg har fått så mye fint. I går fikk jeg for eksempel de her.

Har du jeulekalender?

De ble tatt i går.

bokeh

Dato: 24.11.2012 Klokken: 23:36 Kommentarer: 3

Nå har jeg besøk av Nora. Vi har laget brownies og nå skal vi se film. Koselig. I dag åpnet forresten julegata her jeg bor. Det blir så koselig med alle lysene og alt, så fint! Her jeg bor ser vi jo ned på gata og selve sentrum, så da er det bare til å se ut vinduet og der blir man møtt med julestemning. Hihi.

Hva gjør du i kveld?

slutten av høsten

Dato: 14.11.2012 Klokken: 12:55 Kommentarer: 3

Nå er det ikke lenge til vi er kommet halvveis i november. Tiden går så fort, og om ikke lenge er det allerede jul. Det blir mørkere og mørkere, og snart er høstens fine farger dekket av snø (forhåpentligvis). Kjenner jeg gleder meg til juletider, selv om mørket hadde vi klart oss uten.

Dato: 31.10.2012 Klokken: 14:40 Kommentarer: 6

Noen av bildene du likte?

en høstdag i oktober

Dato: 24.10.2012 Klokken: 19:42 Kommentarer: 8

I dag har jeg jobbet med et kåseri om kjærlighet. Det ble ikke spesielt morsomt, men det får duge. Har et par andre lekser som jeg også burde få gjort, men en lang dusj frister mer. :-)

fly, fly, avsted

Dato: 10.10.2012 Klokken: 19:29 Kommentarer: 3

bilder fra høsten i fjor

autumn

Dato: 10.10.2012 Klokken: 13:00 Kommentarer: 7

black and white

Dato: 08.10.2012 Klokken: 09:30 Kommentarer: 16

Mandag. Fin mandag - første dag i ferien. I dag skal jeg ligge å strekke meg i senga helt til kroppen tvinger meg opp. Jeg skal gjøre ting jeg ikke vanligvis får tid til. Jeg skal, jeg skal, jeg skal nye ferien ♥

Hva skal du denne mandagen?

MIN SEPTEMBER

Dato: 02.10.2012 Klokken: 22:47 Kommentarer: 3

Noen bilder fra min september. September har vært en måned bestående av mye skole, fotball, bursdag og generelt en litt stressende hverdag. Har postet alt for lite bilder og innlegg denne måneden, så skal prøve å skjerpe meg!

CANDY

Dato: 24.09.2012 Klokken: 15:35 Kommentarer: 5

godbiter fra sommeren

PINK ROSES

Dato: 16.09.2012 Klokken: 14:33 Kommentarer: 7

MIN AUGUST

Dato: 02.09.2012 Klokken: 11:56 Kommentarer: 11

Da var allerede den siste av årets sommermåneder på vei ut døren, og september står for tur. September betyr bursdagsmåned, wiho. September betyr også at vi nærmer oss vinter, mørke og kulde, og at det blir bare mer og mer stress på skolen. Vel, august var fin, så velkommen inn september.

Nå drar jeg til Odda for å spille kamp, Ha en fin søndag!

Noen bilder du likte?

NOE Å SAVNE VED SOMMEREN

Dato: 30.08.2012 Klokken: 18:20 Kommentarer: 8

♥ hytteturer med fine jenter

♥ gå rundt i lette klær hele dagen lang

♥ spise akkurat det man har lyst på

♥ dra til varmere strøk

♥ plukke bær i hagen

♥ dra på piknick med de nærmeste

♥ bade i varmt syden vann

♥ være halvveis brun på beina

♥ samle gode minne på hånden, sammen med malingsflekker fra årets sommerjobb

♥ fly

Hva synes du om bildene? Hva savner du med sommeren?

MESSY HAIR

Dato: 28.08.2012 Klokken: 16:14 Kommentarer: 14

Hva synes du om bildan?

SOMMER 2012

Dato: 22.08.2012 Klokken: 22:45 Kommentarer: 4

Fredag 15.juni, fikk jeg vite at jeg ikke var komt opp i eksamen og kunne derfor dra hjem fra skolen og vite at jeg trengte ikke å møte opp før 8 uker senere. Sommerferien kunne begynne. Jeg startet det som har vært en fantastisk ferie med å feire bursdagen til en av mine nærmeste venninner, Mette.

Den 20. juni hadde Synnøve bursdag, og vi, jentene, overrasket henne på døren med kake, hatter og ballonger.

Senere på dagen dro jeg på hyttetur med Nora og Marie. Da laget vi pizza, såg film og dro på båttur og fisketur. Vi koste oss så mye at vi avtalte å dra på hyttetur i slutten av ferien også. Og det gjorde vi!

Etter en fin hyttetur jobbet jeg en uke på fotballskole før jeg dro ned til det varme paradis sammen med min bestevenninne. I Spania koste vi oss med varme late dager på stranden og fine middagsstunder i byen om kvelden. Besøkte også flere små og store byer. Hadde to flotte uker der, og savner det allerede.

Etter en uke hjemme med gode venner og trening hver eneste dag dro vi på Dana Cup. En helt konge uke, som vil være noe av det morsomeste, kjekkeste og mest minnerike tingene jeg har gjort i sommer.

Etter en uke i Danmark, var jeg syk en uke. Det var vel den kjedeligeste uken i hele ferien. Etter den alt for lange forkjølelsen var over dro jeg på familiemiddag til Kråko, gikk på blåbærplukketur med Astrid og cafebesøk med Nora. Slik sommeren hjemme skal være.

De siste ukene har jeg brukt på å plukke bær, kosekvelder og dager sammen med gode venninner, frokostsamlinger hos meg og turer på Vikjo og på picnik.

Jeg avsluttet denne fine sommerferien på samme måte som jeg startet den, på hyttetur med mine to beste venninner.

Hvordan har din sommer vært?

SOMMERPREG

Dato: 17.08.2012 Klokken: 09:57 Kommentarer: 3

Disse bildene minner meg veldig om hvordan norsk sommer er.

Nå drar jeg på hyttetur. Ha en fin fredag alle sammen!

VED EN LANDEVEI

Dato: 08.08.2012 Klokken: 20:03 Kommentarer: 11

OUT PICKING BERRIES

Dato: 06.08.2012 Klokken: 17:07 Kommentarer: 12

BLUBERRIES

Dato: 06.08.2012 Klokken: 01:18 Kommentarer: 8

Hva er vel mer sommer enn blåbær?

SOMMER

Dato: 03.08.2012 Klokken: 00:28 Kommentarer: 8

små herligheter om sommeren

KISS

Dato: 02.08.2012 Klokken: 13:10 Kommentarer: 13

DRØMMEFANGER

Dato: 01.08.2012 Klokken: 11:08 Kommentarer: 6

Denne drømmefangeren er plassert over sengen min. Den henger der i taket og skal fange mine drømmer gjennom natten. For det er vel det den er for; drømme-fanger?

Hva synest du om bildene? Har du en drømmefanger?

MIN JULI

Dato: 31.07.2012 Klokken: 15:09 Kommentarer: 7

BILDER FRA SPANIA

Dato: 26.07.2012 Klokken: 23:16 Kommentarer: 2

Hele Spania er jo dekket av desse fine rosa blomstene.

Ah, bassengene. Herligherligherlig.

Vel, det var siste rest av bildene fra Spania. Har mange flere selvfølgelig, men de er bare de samme stedene, tingene osv.

DAGSTUR TIL MALAGA

Dato: 24.07.2012 Klokken: 11:27 Kommentarer: 2

Her kommer enda litt flere bilder fra Spania. Håper ikke jeg kjeder dere helt ut med bare bilder fra ferien, haha. Vel, en dag dro vi inn til Malaga for å oppleve den byen litt. Malaga ligger ca 45 min fra Nerja.

En ganske så stor by!

Broderen.

I Malaga sentrum var det en godteributikk som hadde ALT. Å herre så mye godt!

Deler av gulvet var dekket med tyggiskuler.

Nam, nam nam..

Midt på gata kom det en mann gående med papegøyen sin og vi bare "Nååå" og da spurte han om vi ville holde den. Frida hadde veldig lyst så hun sa ja. Jeg holdt meg som fotograf, trenger ikke å ha dyret oppå meg, ved siden av er helt fint det og.

Vi var også nede på bryggen i Malaga,den minner faktisk veldig om Akerbrygge, spør du meg.

Vi var også innom en kjempefin restaurant da vi var i Malaga. Der hadde de en helt nydelig cæsarsalat. Hadde jeg bare husket hva restauranten heter...

Så senere dro vi ut på shopping, men da var jeg litt lat på kamerasiden.

CLOUDS

Dato: 20.07.2012 Klokken: 00:07 Kommentarer: 3

Clouds are made up of many millions of miniscule water droplets which are formed when moist warm air rises up into the sky and is then cooled down.

Hva synest du om bildet?

VAMOS A LA PLAYA

Dato: 18.07.2012 Klokken: 01:13 Kommentarer: 6

Bilder fra en stranddag langs spanskekysten.

Når vi er i Nerja er vi alltid på en strand som heter Burriana. Der har de mye utvalg av utleie av bananbåter og tilbud om å sitte i tube. Det er også lekeplasser til barna og volleyballbaner til de som vil gjøre det. For å ikke snakke om alle kioskene, matbutikkene og suvenirbutikkene.

Også på stranden er det fult mulig å få kjøpt armbånd. Haha, heaven ♥

I NERJAS SMALE GATER

Dato: 17.07.2012 Klokken: 18:01 Kommentarer: 5

Nå kommer litt flere bilder fra Spania. Bildene er fra forskjelling dager.

Nesten hver kveld vi var på vei ned til byen for å spise ble vi møtt av dette blå toget. Ett søtt lite tok som tilbyr deg en rundtur i Nerja-by.

Nede i byen går man forbi tusenvis (neida, ikke så mange, men ganske mange) små boder og butikker som selger slike armbånd som dette. Er det noe som minner meg om syden er det akkurat slike armbånd. Selv fikk jeg med meg hjem fem armbånd i de knæsjeste fargene man finner.

Hovudsaklig la vi ut på desse byturene for å finne oss en restaurant å spise på. Og det gjor vi jo selvfølgelig alltid. Det er jo så mange fine restauranter med så mye god mat i utlandet. Jeg har levd på kylling hele ferien, ah.. elsker kylling. ♥

Ute på ballkongen i Nerja kan man se de fineste strendene langs spanskekysten, spør du meg. Det er så fint der.

Er det noe jeg virkelig savner nå som jeg har komt hjem, er det det å gå til byen. Hele atmosfæren, den fine kveldstemperaturen, stemningen og maten der nede er helt himmelsk.

FLYTUREN

Dato: 15.07.2012 Klokken: 01:29 Kommentarer: 6

Tenkte jeg kunne dele litt bilder og antrekk fra Spania med dere, siden jeg ikke har fått delt noe som helst kamerabilder fra der nede. Så her kommer litt bilder fra flyturen ned. Vi dro ikke før klokken var 19.00 så vi kom ned dit ca. 23.00. Var en helt grei flytur, litt trangt, men men..

Før man reiser utenlands må man jo alltid få med seg noen godbiter fra taxfree'n, så det gjorde vi jo da. Må jo handle inn mat når man skal ut å fly.

Jeg synest det egentlig er ganske så fasinerende å fly. Du ser så mye mer enn hva du egentlig pleier å få sett. Slik som skyer.

Noen kjøpte seg mat på flyet, mens Nora og jeg spiste m&m, hva har man ellers taxfree til?

Ellers fikk vi tiden til å gå med musikk, kortspill og ludo. Dere kan vel gjette hvem som vant? (ikke meg i alle fall) Haha.

Da vi landet ble vi møtt med 30 grader klokken 11 på kvelden. Ah, herlig. La paradiset begynne.

MIN JUNI

Dato: 03.07.2012 Klokken: 00:08 Kommentarer: 6

TREES ARE THE LONGEST LIVING ORGANISM ON THE PLANET

Dato: 25.06.2012 Klokken: 23:50 Kommentarer: 5

noen bilder fra hytteturen

FLOWER PRINTED LACE TOP

Dato: 11.06.2012 Klokken: 11:58 Kommentarer: 9

Hva synest du om toppen?

MIN MAI

Dato: 31.05.2012 Klokken: 16:13 Kommentarer: 4

Noen bilder du likte?

BUBBLES

Dato: 19.05.2012 Klokken: 00:31 Kommentarer: 11

Barn.17.mai.Glede.Bobler.Minner. Barndom

YESTERDAY'S CUPCAKES

Dato: 03.05.2012 Klokken: 15:29 Kommentarer: 3

Var like gode som de ser ut. Hihi.

MIN APRIL

Dato: 02.05.2012 Klokken: 18:28 Kommentarer: 1

Her er noe av det jeg har delt på bloggen som jeg har gjort denne måneden.

Inspirasjon hentet fra indaz.blogg.no

Hvordan har din blogg vært?

CUPCAKES

Dato: 19.04.2012 Klokken: 00:30 Kommentarer: 6

Ah, så gode! Nora serverte de beste muffinsene i dag, vann til munn. ♥

HAIR BOW

Dato: 14.04.2012 Klokken: 16:04 Kommentarer: 1

Hva synest du om bildet?

I FOTOARKIVET

Dato: 13.04.2012 Klokken: 17:13 Kommentarer: 0

Liker så godt å finne frem gamle bilder. Da kan man tenke tilbake på gode minner. Det er så fint. Blandt annet desse bildene fra høstferien da jeg var i Oslo:

I PÅSKEEGGET

Dato: 05.04.2012 Klokken: 17:42 Kommentarer: 0

VANN TIL MUNN..

Dato: 04.04.2012 Klokken: 16:18 Kommentarer: 3

Vil tro bildene taler for seg selv?

NORDMENN SPISER 25 000 000 PLATER KVIKKLUNCH I PÅSKEFERIEN

Dato: 02.04.2012 Klokken: 22:10 Kommentarer: 0

Hva synest du om bildene? Spiser du mye Kvikklunch?

VÅRTEGN

Dato: 01.04.2012 Klokken: 19:43 Kommentarer: 0

Små pusekatter og hestehover. Ah, så deilig vite at det snart er vår og så sommer. ♥

I FOTOARKIVET

Dato: 29.03.2012 Klokken: 10:17 Kommentarer: 1

TREASURE BOX

Dato: 08.03.2012 Klokken: 16:45 Kommentarer: 0

Oppi denne boksen befinner det seg alle mine skatter fra jeg var liten. Armbånd, brev og hemmeligheter. Veldig kjekt å ha. En boks full av minner fra jeg var liten.