days in CPH (kajasagenes)

days in CPH

DATO: 15.02.2017 KLOKKEN: 18:39

Noen bilder fra dagene på ferie i København - take a look!

ONSDAG
Flyet landet i København onsdagsettermiddag til snø og minusgrader. Ikke helt det jeg reiste fra Bergen tidligere på dagen, der det var nydelig vær og sol. Men hey, klager ikke - snø er jo så koselig. Helle kom å hentet meg på flyplassen og etter vi hadde gått innom leiligheten med kofferten og vesken tok vi turen ut for å spise. Den første kvelden spiste vi burger og fries på Cock´s and Cows. Superkul, retro restaurant med den beste burgeren. Her bestilte vi også twisted fries som er snurret fries som smaker kjempegodt. Under oppholdet i Køben spiste vi dette hele tre ganger. Cock´s and Cows er virkelig verdt ett besøk om du skulle befinne deg i København. Her ble vi sittende helt til de stengte for kvelden.

TORSDAG
Torsdag startet med at jeg så klart måtte knipse noen bilder av det fine rommet til Helle. I love it! Før vi dro til Strøget for å kikke i butikker, samt spise den beste nachosen på Cafe Norden. Hit var vi sist gang jeg besøkte Helle, og vi måtte så klart tilbake! Etter flere timer på Strøget gikk vi hjem og laget ny og annerledes vegetarmiddag, nemlig friske vårruller. Vegetarretter er jeg nokså nybegynner på, men dette var virkelig godt altså! Da klokken nærmet seg 22.30 fant vi ut at vi måtte kjøpe inn litt godteri for kvelden og gikk ut på godisshopping. Prioriteringer, altså

FREDAG
Ettersom jeg kjente en forkjølelse komme min vei torsdagskvelden hadde vi en rolig fredagsmorgen før Helle testet ut sine modellferdigheter på vei for å besøke ett nytt mat- og restaurantmarked som har åpnet på Vesterbro. Her siklet vi etter kanelsnurrer, croissanter og annet bakverk mens vi spiste fries til lunch. Etterpå handlet vi inn og laget mat til tapaskveld med Helles venninner. Vi kjøpte også med noen rosa roser til verten! Veldig hyggelig kveld, med alt for mye god mat!

Jakke og sjal fra Holzweiler, bukse fra Dr. Denim, boots fra Din Sko og solbriller fra Bikbok.

LØRDAG
Neste dag viste København seg fra sin beste side; med sol sol sol. Så deilig å kjenne solen varme i det kjølige vinterværet. Denne dagen var vi på storshopping både på Strøget, Illum og Magasin. Her ble lommeboken ruinert og kofferten betraktelig mye tyngre. Jeg fant meg mye fint som jeg glede meg til å bruke! Men fra nå av; shoppestopp! På kvelden tok vi turen til atter en ny burgerrestaurant og vi spiste oss mer enn mette på fet mat. How yummy!

SØNDAG
Siste dagen i København stod for tur før flyet hjem til Bergen ventet. Vi spiste som alltid en supergod, sunn og frisk frokost som Helle hadde stelt i stand. Hun er virkelig superflink til å lage sunn og god mat, og som alltid også ser fin ut! Her har jeg litt å lære! Etter en koselig morgen lekte vi turister i denne fine byen jeg var så heldig å fikk besøke. Vi var blant annet innom Nyhavn og spiste supergod is i solen. Litt kjølig, men is er is, og is er digg! Så bar turen hjem med mange nye fine minner på lager.

Har knipset en del bilder med iPhonen fra turen. Slike bilder er jo hakket mer personlig å koselig å dele, så godt mulig de finner veien til bloggen de og! Ønsker dere en fin kveld videre!

appelsinpiken

15.02.2017 @ 18:54

Nydelige bilder!

Victoria

15.02.2017 @ 20:55

Kjempe flotte bilder!! :)