days in CPH (kajasagenes)

days in CPH

DATO: 15.02.2017 KLOKKEN: 18:39

Noen bilder fra dagene p ferie i Kbenhavn - take a look!

ONSDAG
Flyet landet i Kbenhavn onsdagsettermiddag til sn og minusgrader. Ikke helt det jeg reiste fra Bergen tidligere p dagen, der det var nydelig vr og sol. Men hey, klager ikke - sn er jo s koselig. Helle kom hentet meg p flyplassen og etter vi hadde gtt innom leiligheten med kofferten og vesken tok vi turen ut for spise. Den frste kvelden spiste vi burger og fries p Cocks and Cows. Superkul, retro restaurant med den beste burgeren. Her bestilte vi ogs twisted fries som er snurret fries som smaker kjempegodt. Under oppholdet i Kben spiste vi dette hele tre ganger. Cocks and Cows er virkelig verdt ett besk om du skulle befinne deg i Kbenhavn. Her ble vi sittende helt til de stengte for kvelden.

TORSDAG
Torsdag startet med at jeg s klart mtte knipse noen bilder av det fine rommet til Helle. I love it! Fr vi dro til Strget for kikke i butikker, samt spise den beste nachosen p Cafe Norden. Hit var vi sist gang jeg beskte Helle, og vi mtte s klart tilbake! Etter flere timer p Strget gikk vi hjem og laget ny og annerledes vegetarmiddag, nemlig friske vrruller. Vegetarretter er jeg noks nybegynner p, men dette var virkelig godt alts! Da klokken nrmet seg 22.30 fant vi ut at vi mtte kjpe inn litt godteri for kvelden og gikk ut p godisshopping. Prioriteringer, alts

FREDAG
Ettersom jeg kjente en forkjlelse komme min vei torsdagskvelden hadde vi en rolig fredagsmorgen fr Helle testet ut sine modellferdigheter p vei for beske ett nytt mat- og restaurantmarked som har pnet p Vesterbro. Her siklet vi etter kanelsnurrer, croissanter og annet bakverk mens vi spiste fries til lunch. Etterp handlet vi inn og laget mat til tapaskveld med Helles venninner. Vi kjpte ogs med noen rosa roser til verten! Veldig hyggelig kveld, med alt for mye god mat!

Jakke og sjal fra Holzweiler, bukse fra Dr. Denim, boots fra Din Sko og solbriller fra Bikbok.

LRDAG
Neste dag viste Kbenhavn seg fra sin beste side; med sol sol sol. S deilig kjenne solen varme i det kjlige vintervret. Denne dagen var vi p storshopping bde p Strget, Illum og Magasin. Her ble lommeboken ruinert og kofferten betraktelig mye tyngre. Jeg fant meg mye fint som jeg glede meg til bruke! Men fra n av; shoppestopp! P kvelden tok vi turen til atter en ny burgerrestaurant og vi spiste oss mer enn mette p fet mat. How yummy!

SNDAG
Siste dagen i Kbenhavn stod for tur fr flyet hjem til Bergen ventet. Vi spiste som alltid en supergod, sunn og frisk frokost som Helle hadde stelt i stand. Hun er virkelig superflink til lage sunn og god mat, og som alltid ogs ser fin ut! Her har jeg litt lre! Etter en koselig morgen lekte vi turister i denne fine byen jeg var s heldig fikk beske. Vi var blant annet innom Nyhavn og spiste supergod is i solen. Litt kjlig, men is er is, og is er digg! S bar turen hjem med mange nye fine minner p lager.

Har knipset en del bilder med iPhonen fra turen. Slike bilder er jo hakket mer personlig koselig dele, s godt mulig de finner veien til bloggen de og! nsker dere en fin kveld videre!

appelsinpiken

15.02.2017 @ 18:54

Nydelige bilder!

Victoria

15.02.2017 @ 20:55

Kjempe flotte bilder!! :)