mitt 2014 (kajasagenes)

mitt 2014

DATO: 02.01.2015 KLOKKEN: 13:46

Min første dag i det nye året kunne mildt sagt vært mye bedre. Min første nyttårsaften som "voksen" var ikke noe særlig å skryte av. BANG sa det, og der ble Kaja hentet av mamma - noe hele verden tydeligvis fikk med seg. Alkohol er gift. Det innså jeg den første dagen av 2014. Jaja, nok om det. Januar startet med å avslutte det gamle og begynne på nytt. Julekjeksene ble spist opp, juletreet kastet og medlemskap på treningsstudio ble kjøpt.

Etter å ha vært tilbake på skolen i noen få dager fikk jeg influensa og ble sengeliggende i over en uke. Det som fikk meg gjennom dagen var sesong etter sesong av How I Met Your Mother, kakao og is.

Etter mye sykdom ble jeg heldigvis frisk nok til å være med og arrangere overraskelsesbursdag for Lars. Det ble en suksess og alle koste seg. Jeg snublet inn døren først halv seks neste morgen. Så partystemningen var det ingenting å si på!

Mot slutten av måneden fokuserte jeg mye på trening og et sunt kosthold. Noe som gjenspeilte seg på bloggen. Jeg delte oppskrifter på bloggen, og var på treningssenteret hver dag. Oppskriften på min favoritt kylling-ciabatta finner du her

I antrekksveien var jeg veldig glad i store sjal og fluffy jakker.

Så kom februar. Måneden startet med ommøblering. Jeg flyttet klærne mine inn på naborommet og laget meg et klesrom, som jeg er så takknemlig for å ha den dag i dag. Noen endringer på rommet ble det også.

Jeg hentet min nye flowermesh genser på postkontoret og pyntet klesrommet med flagrende fargerike trekanter på en snor.

Mine sorte strømper fra høsten ble funnet frem igjen.

På skolen var russeforberedelsene allerede godt i gang. Vi hadde mange utkledningsdager og da vi hadde temaet 80-tallet gikk jeg til innkjøp av lilla strømpebukse og hoppet i mammas gamle joggesko.

Valentinsdagen ble ikke tilbrakt med en kjæreste, en jeg hadde dype følelser for eller i det hele tatt en gutt. Jeg fikk besøk av min gode venninne Synnøve og vi koste oss med pizza og annet godt hele kvelden.

Jeg ble smoothie-addicted og drakk dette så altfor ofte etter skolen.

Nora og jeg stelte en lørdag i februar i stand bakedag. Dette hadde vi ofte som små. Hver eneste tirsdag laget vi muffins hos Nora etter skolen. Åh, minner <3 Denne dagen laget vi så mye godt og jeg får vann til munn bare av å se på bildene. Åååh! På kvelden kom Marie og koste seg med kaloribombene med oss.

Mot slutten av februar tok Nora og jeg turen til London for shopping og jentekos. Vi bodde hos de fineste flotteste engelskmenna jeg vet om. Der ble vi som alltid servert det vi trengte på gullfat. Vi tok turen til Oxford Street og tømte lommebøkene våres. Vi lunchet på Starbucks og spiste alt for mye crunchie-sjokolade.

Vi besøkte Mrs. Kibble Old Sweet Shoppe og kjøpte med oss godis. Vi gikk turer i det fine vårværet i Purley.

De siste dagene av vårt Londonbesøk ble jeg syk og sengeliggende. Sykdommen drog jeg med meg hjem hvor jeg kurerte kroppen med is, sjokolade og et kamera fullt av gode minner.

Jeg viste frem mine London-innkjøp på bloggen. Mine nye nike air max thea var en favoritt blant mange flere enn bare meg.

Jeg postet ikke mange antrekksbilder den måneden, men sporty look kunne jeg alltids komme med.

Så startet russetiden for fullt og Kaja glemte bloggen sin i en liten måned..

Ved inngangen til April hadde russen russerevy. Så gode minner å samle på. Vi hadde de så gøy!

Ellers så blogget jeg ikke så mye i april. Hahah.. Jeg var russ og levde livet. Så var jeg en del syk da også. Jeg leste til prøver for å redde vitnemålet og tilbrakte utrolig mye tid med en gutt som jeg den dag i dag er så altfor glad i. Vel, det virker i det minste som jeg spiste litt sunt da hehe..

Mai startet med et så utrolig gøy landstreff med russen i Stavanger. Kongeparken var plassen hvor vi kurerte kulde og hodepine med bare et glass til. Etter en helg med mye full og tull pådro jeg meg en øresus som ble varende i en måned. Og nå kommer og går den. Huff, det er kjedelig! Så alle sammen, russ 2015 bruk ørepropper! Selv om du tror musikken er lav, SÅ ER DEN IKKE DET ALTSÅ.

I mai feiret vi også bursdagen til godeste Frida. Nam så mye gode kaker og annen mat.

Jordbær var tilbake i butikkene og jeg levde på det den måneden.

I mai stod den flotte bonus lillesøstera mi, Frida til konfirmant. Vi feiret denne med mye god mat, latter og tårer.

Mot slutten av måneden ble det slutt på russetiden. Jeg gikk på en liten smell og den syttende dagen i måneden var ingen gledesdag, haha. Eksamen stod for tur og jeg brukte forbredelsestiden på å være syk og sengeliggende. Endte med at jeg tok 2 av mine 3 skriftlige eksamener, og måtte utsette den siste til i høst. Da eksamenene var overstått tok jeg til vett og begynte å prioritere bloggingen og antrekk igjen. Det var godt for bloggen!

Så kom den første sommermåneden som ble starten på en veldig fin sommer for meg. Jeg startet juni med å dele ett innlegg om meg selv som jeg fikk mange fine kommentarer på. Det kan du lese her.

Jeg var aktivt tilbake på antrekksfronten og fint sommervær gjorde det å kle seg til en lek.

Flere uker med forberedelser til muntlig eksamen førte til mange late dager med soling og jordbærspising på terrassen.

Jeg oppgraderte sommergarderoben og småpakket til årets sydentur.

Juni ble også den store bursdagsmåneden. Vi spiste overdrevent mye oreokake, og koste oss som bare det.

Mellom alle bursdagene kom jeg opp i norsk muntlig eksamen. Jeg trodde det skulle være det verste å komme opp i, men det viste seg å gå veldig bra. Toppkarakteren ble feiret med hopp og dans i de prikkete jeansene mine fra H&M.

Noen få dager etterpå gikk jeg ut av videregående med gode resultater på mine eksamener og en sydentur i vente dagen etterpå. Så satt vi der plutselig på flyet til Spania, klare for å innta paradis.

Juni startet med en fin tur til Nerja, i Spania. Der var jeg sammen med familien min, bestevenninnen min og kjæresten min - ikke verst altså. Jeg blogget ikke så mye da jeg var der nede, men delte mange bilder da jeg kom hjem.

Dagene bestod av varme, is, bading og soling. Akkurat slik jeg liker det best. Nesten hver eneste formiddag ble tilbrakt nede på stranden. Ah, så herlig. Merker jeg savner det sårt her jeg sitter og ser på disse bildene.

Vi besøkte den vakre byen Frigiliana.

Vi var på fjelltur på Sierra Nevada, og shoppet i Granada.

Etter to uker med mye reising og shopping var det tid for hjemreise. Sant skal sies at litt godt var det! Å bo oppå hverandre i flere uker kan ikke være bra for helsa. Da er det deilig å komme hjem til sitt egent rom, med sin egen dør som kan lukkes, og slik stenge verden litt ute. Mine små shoppingskatter fra turen delte jeg med dere her

Etter to uker på reis, dro vi på hyttetur til Halsnøy en liten uke. Petter og jeg og faren til Petter sin familie. Åh, avslapping i fint norsk sommervær. Jeg leste ut min favorittbok denne sommeren, mens en liten tåre trillet nedover kinnet mitt.

Juli gikk også til kvalitetstid med min bestevenninne før militæret var klar for hennes ankomst. Vi spiste reker, brownies og sjokolade og hygget oss slik bare gode venninner kan.

Jeg delte aktivt antrekksbilder denne måneden, og den blå toppen min fra Spania var blitt en klar favoritt.

Jeg fikk meg også en ny favorittduft denne måneden.

Etter at Nora sa "hadet", sa gode venner fra London "hallo". Jeg tilbrakte mye tid sammen med den flotte familien fra England. Vi var på hyttetur, middagsselskap og besøkte Bergen. Jeg så deler av Bergen jeg aldri har sett før.

Juli bestod også av uker med jobbing på kafeen og gode frokoster i helgene.

Juni ble avsluttet med opprydning og ommøblering av rom.

Så kom august og jeg gledet meg så altfor mye til jentetur til Gdansk senere samme måned. Marie og jeg planlagte nesten alt til punkt og prikke - og det var noe vi fikk mye igjen for!

Jeg fikk en liten ting for kjoler med skjorte hengende fra midjen og converse.

Jeg delte en liten Nerja-guide med dere her.

Så pakket vi koffertene og tok turen til Polen og vakre Gdansk. Her koste vi oss som bare det i seks dager.

En av dagene våre i Polen besøkte vi strandbyen Sopot. Her besøkte vi moloen og solte oss på stranden.

Etter en formiddag med sol, drog vi for å spise. Deretter tittet vi rundt i Sopots gater og testet shoppingmulighetene.

"Hjemme" i vakre Gdansk vandret vi rundt i gatene, var på byens sommermarked og besøkte Mariakirken. Der gikk vi opp en hel rekke trapper og kom til slutt opp til en utrolig fin utsikt over byen.

En kveld, like før det ble mørkt bestemte vi oss for å ta Gdansk Eye. Et pariserhjul som er mindre enn den kjente London Eye, men går mye raskere. Da fikk vi se den fineste rosa himmelen og alt var bare veldig vakkert.

Så var vi hjemme igjen fra Polens vakre perle. På den fine jenteturen vår ble det mer enn nok shopping og mine skatter fra Polen ble delt her

Jeg vandret rundt i mine nye favorittsko, og nesten ett hvert antrekk bestod av dem.

Jeg ble ferdig med sommerens ommøblering av rommet. Siden den dagen i august har jeg ikke endre på noe. Det må være ny rekord.

Jeg delte mine sommerfavoritter her.

Etter en finfin jentetur til Gdansk laget jeg en liten Gdansk guide til dere her. For å besøke denne fine byen her - det anbefaler jeg på det sterkeste!

Så startet hverdagen igjen. Jeg startet å jobbe i barnehage, hvor jeg den dag i dag trives veldig godt.

Den siste dagen i august ble feiret i bryllup til pappaen til Petter. Hvilken fantastisk dag! Vil tro vi alle gråt en liten skvett den dagen.. Åh. August var fin.

Så kom september og jeg fylte nitten år. Bursdagen ble feiret på restaurant med familien og på kvelden fikk jeg overraskelsebesøk av to gode venninner.

Jeg feiret bursdagen min med fine venninner, party og dans.

Jeg pyntet meg for å dra i familieselskap.

Søndagene ble brukt til å spise opp kakerester fra helgens bursdagsfeiringer, og lese moteblad etter moteblad.

Ettersom kjæresten spilte dette halvåret håndball i Haugesund, var jeg i ny og ned med han ned dit. Da dro jeg på shopping i Haugesund by, mens han trente. Igrunn en veldig grei løsning for meg.

Til bursdagen min fikk jeg blant annet denne fine pulsklokken av kjæresten min. Siden den dagen jeg fikk den har jeg den alltid på håndleddet. Å trene med denne på hånden er en lek. Klokken gir så mye motivasjon!

Jeg fikk også mye annet gøy til bursdagen. Deriblant en mummikopp som har blitt en skikkelig favoritt.

Den siste dagen i september ble jeg syk og måtte dra hjem fra jobb. Jeg kurerte forkjølelsen med is, og dagen etterpå var formen mye bedre!

Den tiende måneden stod for tur.

Jeg skaffet meg en stygg kul bomberjakke med leoparder på.

Jeg var en smule kreativ og sydde om en gammel kjole til et skjørt. Det ble testet ut sammen med den stygg-kule bomberjakken.

Denne måneden fikk jeg meg en ny løpevenn. Oktober ba på en rekke joggeturer og mange timer på treningssenteret. Motivasjonen var på topp!

Jeg støttet rosa sløyfe-aksjonen og gikk med en rosa sløyfe i oktober.

Årets siste jordbær ble spist, og jeg fikk sansen for mørk sjokolade.

Jeg postet mange antrekk.

Mine sorte og hvite Nike Air Max Thea ble en del av samlingen og ble høstens favorittsko.

Oktober var også måneden der min gamle iphone 4 ble erstattet med en fin og blank iphone 5s.

Vi feiret familieselskap til søskenbarna mine på Fitjar.

Jeg testet ut en iskald favoritt, nemlig frosne druer - nam!

Så stod november for tur. Den tredje dagen i november hadde kjæresten mi, Petter, og jeg vært offisielt sammen i et halvt år. Jeg postet et lite innlegg om det her

Den samme dagen ble jeg overrasket med noen utrolig fine røde roser. iik ♥

Måneden gikk til ofte til raske, men sunne middager, før det bar på trening med Helle.

Jeg postet flere antrekk med den nye kåpen min, som jeg har blitt så veldig glad i.

En lørdag i november feiret vi Halloween med utgang og kostymer. Vi hadde det såå gøy! Jeg var superwoman, mens Nora var militær.

Jeg delte mine høstfavoritter her

Søndagene gikk til magasinlesing og testing av nye sjokolader.

Mens dårlige hårdager ble reddet av lue.

Den koseligste måneden i året hadde ankommet. Jeg hadde min siste eksamen på videregående og ventetiden var offisielt i gang. Med pakkekalender og adventsstake telte vi ned til den tjuefjerde dagen i måneden.

Jeg kranglet med mørketiden og fikk som regle bare blogget i helgene. Huff, tøffe tider.

Desember gikk også til gaveinnkjøp, gaveinnpakning og forberedelser til jul

Ett antrekk fra desember.

Jeg delte min oppskrift på mine pikekyss. Perfekt å gi bort og kose seg med hele året. Her finner du oppskriften.

Vi laget pepperkaker.

Så ble jeg syk med bihulebetennelse, noe som jeg var hele julen gjennom. Sjokolade, Astrid Smeplass og serier fikk meg gjennom kjedelige timer i sengen.

Jeg delte mine julegavepyntetips her.

Så kom julaften. Jeg kledde meg i glitter og rødt, spiste god mat og knasket paracet. Jeg fikk så mye fint. Utrolig takknemlig for alt. Så var det romjul. Jeg slappet av hele tiden og krysset fingrene for at formen skulle være litt bedre neste dag.

Vi var i familieselskap nesten hver eneste dag, og anledningen til å pynte seg kom.

Jeg laget meg ett lite juletre.

Så kom den siste dagen i året. Jeg skrev ned mine nyttårsforsetter og krysset mine fingrer for et fint nytt år. 2014 startet en smule dårlig. Jeg hadde det verken bra eller dårlig. Jeg var mye syk og det var lite som gav meg den lille ekstra gnisten. Hverdagen var et sted jeg helst kunne tenkt meg å ta en pause fra. Ukene gikk, jeg reiste, trente og tilbrakte tid med de som gav meg glede. Ting ble bedre. Så møtte jeg Petter, min bestevenn og kjæreste. Han forandret livet mitt og jeg har siden den dagen jeg møtte han hatt det så mye bedre. Det har selvfølgelig vært tunge tider, men med noen å lene seg på blir de tunge tidene så mye letter å gå gjennom. 2014 har vært så fint. Jeg håper 2015 blir enda finere.

MIa

02.01.2015 @ 14:04

ååå hvor er de fargerike snor trekantene du har på rommet ditt fra?? <3 <3

Marie

02.01.2015 @ 14:21

Å, for et fint innlegg! Dette ga meg så mye inspirasjon og et stort savn etter sommer, haha :-) Håper du får et supert 2015 og jeg gleder meg til å følge bloggen din! Du er virkelig flink og inspirerer mye med fine bilder og gjennomførte innlegg, klem <3

Mina nordby

02.01.2015 @ 14:53

åh så heldig du er som har hatt et så fint år med så mange fine minner !! <3 <3

Kaja Sagenes

02.01.2015 @ 15:17

MIa: Tiger :-)

frida

02.01.2015 @ 18:04

åh dette så ut som et supert år med mange finefine minner! får bare ønske deg godt nyttår, også håper jeg dette året blir minst like fint!

kristine

02.01.2015 @ 19:27

såg ut som ett kjempe fint år!! :-)

Kor kjøpte du nike air max the skoa dine?

Silje Møller Schiefloe

02.01.2015 @ 21:42

Ser ut som du har hatt ett herlig år! Også er det så gøy å se årskavalkaden din, da jeg har lest bloggen din lenge nok til å ha sett alt før - viser også bare hvor sykt fort tiden går.

Line Cecilie Larsen

03.01.2015 @ 15:17

for et fint år <3

Kaja Sagenes

04.01.2015 @ 15:51

kristine: De fant jeg faktisk på Ebay :-)

19.01.2015 @ 18:32

Du er seriøst peeerfekt!!